Dag Plett....:( Hello Capetown!!!:) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu Dag Plett....:( Hello Capetown!!!:) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu

Dag Plett....:( Hello Capetown!!!:)

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

23 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Even een berichtje vanuit het mooie Kaapstad waar ik omver werd geblazen door een soort storm toen ik de Translux- bus uitkwam.

De laatste dagen in Plett vlogen voorbij. Als eerste wil ik een aantal mensen heel erg bedanken voor de donaties!: Mirella (Jij krijgt de allerdikste knuffel als ik thuis ben!!), Pa en Anja, Petra en Maik, Jolijn en Jasper, Ellen en Bart, Maarten, Marieke, Rob, Mirjam en Lesly van Albergo's Backpackers.. Jullie zijn top! Ik hoop dat ik nu niemand vergeten ben. Jullie krijgen natuurlijk nog het uiteindelijke resultaat te zien.

Donderdag ben ik met Isabelle naar Township Kranshoek geweest. We hebben wat gezinnen bezocht en spullen gebracht die nodig zijn. Er zijn wat baby's geboren en mensen geloof me wat hebben wij het vreselijk goed!!! Ik ben weer in een aantal shacks geweest (houten hutjes) waar bijna niets is.
Bij 1 gezin was er niets voor de baby, dus dan is een zakje tweede hands speelgoed en wat kleertjes erg welkom. Ook zijn we bij een gezin geweest die een stenen huis aan het bouwen zijn. Die mensen waren goed bezig met werk, sparen enz om elke maand weer wat bouwmaterialen te kunnen kopen. Onlangs is plotseling de vader overleden. En als single moeder met 3 kinderen is het dan moeilijk om zo'n project af te maken. Gelukkig is er een stel uit Belgie wat al hun cadeaugeld van hun 40 jarig bruiloftsfeest schenkt aan dit gezin, zodat die moeder het huis af kan laten maken.

Vrijdag heb ik geshopt in George. Ik heb gekleurde kunststof stoeltjes en tafeltjes gekocht en een zandbak voor de thuiscreche in de Crags. Daarnaast heb ik een aantal super leuke fleurige poefjes van kunsstof (duurzaam), een rood tapijt en leuke kussens gekocht voor het BIA- lokaal. Foto's krijgen jullie na mijn reis te zien.
Ik vroeg aan Isabelle waar ik zand kon kopen voor de zandbak.. Ze moest erg lachen , Plett ligt natuurlijk vol met zand! haha
Onderweg naar George hebben Belinda en ik in de Bia- bus een meisje naar haar college gebracht. Zij wordt door BIA gesupport en zij zit dan 3 x 4 maanden intern met 22 andere meiden. Deze school wordt gerund door een groep idealistische hippies. Die meiden hebben het goed daar. En fijn dat BIA haar de kans geeft om te studeren. We hadden leuke gesprekken over Zuid Afrika, anticonceptie en andere meiden dingen. Elke week komt er een soort rode kruis bus in de townships en delen gratis de prikpil of de gewonen pil uit. Onbegrijpelijk dat er nog steeds zoveel tienerzwangerschappen zijn!

Het is niet leuk om weer afscheid te moeten nemen van mijn Plett-friends. Ik heb leuke weken gehad. Maar ik heb ook zin in mijn overlandtour en het is leuk om vanavond Holly te zien en mijn reisgenoten te ontmoeten.
De Translux bus was een beetje smoezelig dit keer maar de reis viel mee. Aangekomen in Kaapstad had ik even dat een niet-fijn-om-alleen-te-reizen-momentje. Het was al donker en er was geen taxi te bekennen. Ik werd door allerlei mensen aangesproken. Ik heb een stel aangesproken die ook in mijn bus zaten. Zij kwamen uit de USA en het bleek dat zij al een taxi gebeld hadden en zij moesten naar dezelfde wijk als ik dus dat was fijn. Ook was er nog een Russin die helemaal aan het panieken was omdat ze niet met een taxi mee durfde dus daar heb ik me maar over ontfermd en haar meegenomen naar mijn hostel. Nu bleek Shoestring 3 keer een hostel omgeboekt te hebben en ik stond niet bij de juiste. Dus maar weer een taxi gepakt en nu zit ik op het juiste adres. Dus uiteindelijk komt het allemaal goed!

Toevallig kwam ik het USA stel net tegen in hetzelfde restaurant en ze kwamen bij me aan tafel zitten. Mooie verhalen gehoord over andere Afrikaanse landen!


Oh daar zijn de medereizigers!! Dus ik moet gaan!

Doegggg!
Liefs uit Stormy Capetown



  • 28 Juli 2011 - 09:24

    Pauline:

    Hoi Nienke,

    Ik ben weer helemaal bijgelezen! Knap hoor wat je allemaal doet en ook nog helemaal in je eentje. Geniet van je rondreis en ik blijf je volgen.

    Groetjes,

    Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 43650

Voorgaande reizen:

10 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Rondreis Zuidelijk Afrika zomer 2011

01 September 2007 - 12 Januari 2008

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Landen bezocht: