Vervolg The Crags - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu Vervolg The Crags - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu

Vervolg The Crags

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

20 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Goede avond!!

Even een update na gisteren wat betreft mijn bezoek aan de Crags. Ik heb wat foto's geupload zodat jullie kunnen zien hoe depressed dat klaslokaal is. ( zie fotomap) Al heel erg bedankt aan de mensen die al een donatie hebben toegezegd!! Jullie zijn helden! That is awsome!! zouden ze hier zeggen. Excuses voor mijn kromme Nederlandse zinnen. Ik spreek hier enkel Engels en Afrikaans. Al gaat mijn Afrikaans niet echt vooruit..haha

Morgen probeer ik al wat kussens en een tapijt te kopen voor dat lokaal. Ik ben nog in een thuiscreche geweest van een vrouw die dit onlangs heeft opgericht in the Crags Toen we binnen gingen kijken lagen de kindjes net te slapen. Zo vreselijk lief!! Ik zou dit graag willen laten zien aan mijn (oud) leerlingen van het ROC want dit is wel even wat anders dan de kinderdagverblijven waar zij stage lopen/ werken wat betreft locatie en voorzieningen.
Er is weinig speelgoed enz. Mocht ik nog wat over hebben van de donaties dan wil ik nog materialen kopen voor deze creche. Mocht je nog willen helpen dan hoor ik het natuurlijk graag! ;) Het is sowieso een geweldig initiatief dat locals zoiets beginnen. De overheid regelt niets voor peuters. Bijna alle creches zijn privecreches en onbetaalbaar voor veel mensen. Als kinderen niet naar een creche gaan dan betekent dat ze een al starten met een forse achterstand op de Basisschool. Dit heb ik zelf natuurlijk ervaren toen ik mijn kleuterprogramma draaide in 2007. Tevens ben ik nog naar Crags Primary school geweest. Er is een NGO die mensen inhuurt om met kids een drumband te vormen. Ze waren hiervoor aan het oefenen met allerlei instrumenten, was erg goed en leuk om te zien hoe serieus deze kinderen hier mee bezig zijn.
Ook ben ik even bij de huiswerkklas geweest.

's Avonds werd ik verrast door Belinda. Ze hadden een soort borrel voor me georganiseerd bij Emily Moon met allerlei bekenden van mij. Erg gezellig. Tsjonge wat kunnen de Afrikaners toch drinken! Vandaag heb ik een lui relaxdagje. De BIA-mensen hadden een cursus en er was verder niet veel te doen.
Ik zit trouwens nog steeds in Albergo's Backpackers. Het Duitse meisje komt pas vrijdag en ik zit hier prima en het is in het centrum. En de eigenaren Lesly en Mirjam zijn erg leuk en gezellig! 's avonds haardvuurtje, theetje, praatje en alles is prima. Het weer wordt vanaf morgen kouder helaas.
Dan kan ik alvast oefenen voor mijn rondreis waar ik een aantal zeer koude nachten tegemoet ga in een tent, vooral in Namibie.

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie in NL.
Fijne avond!

Liefs Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 43650

Voorgaande reizen:

10 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Rondreis Zuidelijk Afrika zomer 2011

01 September 2007 - 12 Januari 2008

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Landen bezocht: