It feels like coming home... - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu It feels like coming home... - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu

It feels like coming home...

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

14 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Goede morgen!

Even een eerste bericht uit het zonnige Zuid Afrika! Het is heerlijk weer hier en dat voor de winter! rond de 21 graden. Daar heb ik dus heel veel geluk mee ;)

Het duurde even maar ik ben afgelopen maandagavond gezond en wel zonder bloedklonters.. gearriveerd in Kaapstad. Mijn vlucht zondag was dus overboekt samen met 4 anderen.. maar zij konden uiteindelijk nog wel mee en ik dus als enige niet.. bizar. Gelukkig bestaat er KLM SOS en ik kreeg een extra nachtje van der Valk en een behoorlijke compensatie. Ik heb me die dag nog prima vermaakt!:) dus je hoort mij niet klagen..

Aangekomen in Kaapstad heb ik nog een paar uurtjes geslapen in een geweldig Guesthouse van een Nederlander, Maartens Guesthouse. Mocht je ooit naar Kaapstad gaan dan is dat echt de plek! Helaas heb ik het niet in daglicht gezien want ik ben om 6 uur s`ochtends weer de Translux bus ingestapt. Maarten was zo aardig om voor mij al een busticket te regelen en mij naar het station te brengen. Ik maak dus graag reclame voor hem wat een service! Ik was vergeten hoe mooi die route eigenlijk is van Kaapstad naar Plettenberg inlands. Met een tussenstop in Knysna voor een Sushi-lunch aan het water.

Het is heel fijn om weer in Plettenberg Bay te zijn. Er is bijna niets veranderd. Behalve dat de Baai er heel anders uitziet door meerdere overstromingen. De monding van de Keursboomrivier is helemaal verplaatst. Dat was toen al een beetje na de overstroming die ik zelf nog heb mee gemaakt. Het gekke is dat ik allerlei dingen vergeten was maar dat er nu dus ook weer heel veel herinneringen terug komen.

Ondertussen zit Born in Africa in een ander huis. Ik slaap nu nog even een paar nachtjes in een Backpackers Albergos van een Nederlands stel omdat ik het niet fijn vind om alleen in dat grote huis te slapen. Er zit ook heel veel prikkeldraad op de hekken.. dat zal niet voor niets zijn.. ;)
Zondag komt een vrijwilliger uit Duitsland, dus dan ga ik wel naar het Belgenhuis.
Het is erg leuk om Isabelle, Fiona en Belinda van BIA terug te zien. Ik kreeg ook wat minder nieuws.. Anne mijn klassenassistent in 2007 is vorig jaar overleden. Ik had nog een aantal foto`s voor haar afgedrukt die ik aan haar wilde geven, maar dat kan dus niet meer..
Ook gaat het niet zo goed met Cinique. Mijn moeder support haar en haar zusje in het Born in Africa programma.. Ze is niet gemotiveerd op school en ze staat op de lijst om uit het programma gezet te worden. Dus ik denk dat dit wellicht het juiste moment is dat "juffrou" Nienke even een gesprekje met haar heeft.. haha
Ik kijk er naar uit om "my kinders" terug te zien. Dat wordt waarschijnlijk volgende week.

Deze week is er een Bodyboard contest dus er is veel leven op het strand. In 2007 heb ik 3 maanden gezocht naar walvissen en toen heb ik er maar 1 gezien. Nu stapte ik gisteren op het Keurboomstrand en ik werd meteen beloond met 2 spelende walvissen vlakbij de kust! Super!!
Heerlijk gegeten bij mijn favoriete hangout, Het Surfcafe. En misschien dat ik nog wel een keer kan surfen deze week... Life is good!!

Even nog wat grappige onzin-dingen: Nieuw op de Zuid Afrikaans markt..
Stimorol Taste Twist.. kauwgom die van smaak veranderd. Dit is de commercial die erbij hoort.. het is best lekker http://www.youtube.com/watch?v=kj3nRh71lCQ

De top 3 vandaag van grappige Afrikaanse woorden:

1. Kletskoningin: een vrouwelijke nieuwslezer
2. Plakkie: Slipper
3: Wipmat: Trampoline

Fijne dag allemaal, ik ga nog even een cappuccinootje drinken en naar het strand!

Liefs Nienke

  • 14 Juli 2011 - 20:48

    Elke:

    Hé Nienke,

    Te gek om jou tussen die mooie kindjes te zien op de foto. En fijn dat je er bent, ondanks de vertraging. ik hoop dat je enorm gaat genieten daar.

    groetjes Elke

  • 14 Juli 2011 - 23:03

    Ellen Je Oud Collega:

    Hoi nienke! Ik hou van t lezen van reisverslagen! Vandaar dat ik meteen even heb doorgelinkt naar het verslag. Net voordat je op de Leijgraaf kwam ben je in za geweest begrijp ik! Wat gaaf! En nu weer terug. Ben je in je eentje gegaan? Wat heerlijk zeg. Lekker genieten. Ik hoop dat we weer een etentje organiseren na de vakantie!
    Geniet en ik zal je verslagen volgen.
    Liefs ellen

  • 15 Juli 2011 - 08:14

    Broer:

    Wat hebben we het weer slecht! Geef Cinique maar flink op haar lazer en geniet van de rest!

  • 15 Juli 2011 - 12:12

    Peter En Pauline :

    Hoi Nieneke,
    Zo te lezen ga je een geweldige tijd tegemoet. Geniet ervan.

    Groetjes,

    Pauline

  • 16 Juli 2011 - 11:14

    Mam:

    oei al één week voorbij. Wat ga je nog allemaal in volgende week stoppen. geef de meisjes een knuffel van mij.

  • 16 Juli 2011 - 16:06

    Pia:

    LIEVERD!!! Fijn om te lezen dat je " uiteindelijk" goed bent aangekomen en leuk om over je eerste ervaringen van deze reis te lezen!! Gisteren was het weer hier super, vandaag staan vele bekenden van ons een regendansje te maken op EXTREMA ;-). Die TOP 3... geweldig...!!! Geniet van je reis! x Pia

  • 17 Juli 2011 - 07:23

    Katja:

    Heerlijk om te lezen weer, klinkt erg goed en dit is pas het begin. Foto's op fb ook helemaal super, ben jaloers :-). Over 2 weken mogen wij, helaas alleen geen ZA. Geniet nog lekker!

  • 18 Juli 2011 - 07:34

    Jose:

    Hè Nienke,
    Fijn dat je er nu toch bent! Leuk om te lezen hoe t gaat!
    Veel plezier en geniet ervan!
    Groetjes José

  • 19 Juli 2011 - 08:54

    Lia:

    Ha Nienke,
    Leuk om je avonturen te lezen. Wat klinkt het allemaal heerlijk! Lekker surfen in de zee van ZA! Ik ben jaloers....!!! Niet te veel oefenen hoor, anders hoor je straks bij de gevorderden!
    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 43650

Voorgaande reizen:

10 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Rondreis Zuidelijk Afrika zomer 2011

01 September 2007 - 12 Januari 2008

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Landen bezocht: