Jiehoe! - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu Jiehoe! - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu

Jiehoe!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

11 November 2007 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Hallo allemaal,

Hoewel mijn weken niet altijd even spannend zijn toch even een berichtje van de afgelopen week. Voor het geval jullie me vergeten haha.

Zaterdag afscheid genomen van Marc en Erik waardoor het huis meteen een beetje leeg was. Het huis is best groot met 5 kamers en een kantoor voor BIA. Het is van de gemeente en BIA heeft er 5 jaar lang gebruik van mogen maken. Helaas houdt dit op want in februari moeten ze eruit. Daarom is Isabelle hard op zoek naar een nieuw huis om vrijwilligers te kunnen herbergen. We hebben een enorme tuin waar we eigenlijk nog niet veel in hebben kunnen zitten. Wel al een paar braais gehad (barbecue)en we hebben een hek om het huis wat niet ongewoon is in ZA. Gelukkig wonen we op loopafstand van het centrum wat vooral 's avonds prettig is omdat je anders echt een auto nodig hebt. Taxibusjes rijden maar tot een bepaald tijdstip.

Zaterdagavond ben ik met de Dreamcatchervrijwilligers naar Kwanokothula (zwarte township) geweest. Eerst een kampvuur bij de 3 Duitse vrijwilligers die daar wonen en werken. Daarna naar de Club Afrocentric. Daar is het erg warm en grappig. Mensen gaan helemaal uit hun dak. De muziek klinkt als oude house met een Afrikaanse rapmix erdoor(Kwaito).Moet ik iets voor je meenenemen Tom?? Wellicht vernieuwend in je set? haha
Verder wordt er ontzettend veel gedronken. Als moet plassen dan is er een toilet wat open is. Iedereen staat voor je te kletsen als je plast. Je zou verwachten dat je als vrouw veel aandacht krijgt van mannen. Integendeel de mannen zijn heel verlegen tov blanke vrouwen wat eigenlijk wel fijn is. Integendeel tot de vrouwen die dansen tegen je aan. haha

Zondag heb ik fijn met mijn MP3 speler op een heel stuk gelopen op het strand naar Robberg. Dit is een groot schiereiland dichtbij Plett. De afstand is ongeveer 7 km. Keer op keer probeer ik hier van te blijven genieten met het uitzicht op het Tsitsikammagebergte. Want het blijft bijzonder om zo dicht bij het strand te wonen. Ik hoop telkens nog een Pashy shell te kunnen vinden. Dit is een hele mooie witte schelp die blijkbaar alleen in Plett te vinden is. Hij drijft meestal op het water waardoor hij zelden op het strand komt en daardoor zeldzaam is. Nu liep er 10 meter voor mij een man die er 1 vond. Ik wilde hem bijna beroven! Ik baalde enorm!! zie link voor meer info over de legende.. http://funkymunky.co.za/pansy.html

Maandag heb ik de nieuwe vrijwilliger Jana opgepikt van de bus. Fijn om weer gezelschap in het huis te hebben.

Deze week met de kinderen veel geimproviseerd met het thema water. We hebben padda (kikker) maskers gemaakt en ik heb in mijn houten tuinhuis van een wand een soort aquarium gemaakt. Ook bubbels gemaakt met zeepsop en verf en dan afdrukken gemaakt.
Woensdag heb ik tot laat een presentatie voorbereid voor vrouwen van de kerk. Zij hebben al een doos met materialen in het begin gesponsord.
Belinda deed de presentatie van BIA en ik over mijn Grade R met veel foto's. Half in het Nederlands en half in het Afrikaans. Ik heb erg moeten lachen deze vrouwen zijn de high society van Plett. Allemaal strak in de haarlak, heel netjes en een beetje Engelse look. Stond ik daar met mn slippers en mn spijkerbroek shabby te wezen. Maar ze waren erg gecharmeerd van mijn Nederlands. Dus voor hun ook een middagje entertainment.
En hopen dat ze nu snel de gordijnen gaan maken voor het nieuwe klaslokaal.

Goed nieuws: In eerste instantie kreeg ik een telefoontje dat het spul pas in de 1e week van december komt. "Dat kan niet meneer Andre van Warltons!" Want dan is de school dicht en kan ik geen foto's meer maken. Dus heb ik op een bitcherige manier hem onder druk gezet. Voor 1 december anders cancel ik de order en gaat deze naar een ander. Ik kreeg een telefoontje terug dat wellicht de komende woensdag alles geleverd wordt. Hiehoe!!

En ik ben naar de kapper geweest. Helaas knippen de kappers hier ook meer haar eraf dan dat je vraagt. Maar het is dan wel heel goedkoop.

Gisteravond ook nog een feestje gehad voor een goed doel. Dit was in een tent op het strand met eten en gesponsord door Malibu. De opbrengst komt ten goede aan surf- en zwemlessen van kinderen uit een township. En zo sta je dus de andere zaterdag tussen alleen maar blanken. En wat kunnen die Afrikaners drinken!
Gelukkig was het niet zo laat geworden dus zit ik hier fris en fruitig mijn stukje te typen.
Straks weer even naar het strand want ik kom hier niet echt aan mijn lichaamsbeweging.

Ik voel nu wel dat de tijd razend snel gaat! En vooral op het werk nog veel te doen. Volgende week wil beginnen om bij een aantal kinderen wat testjes af te nemen.

Ik hoorde dat jullie al weer een herfststorm achter de rug hebben met de eerste griepjes. Ik zal niet vertellen dat hier de zon stralend schijnt haha. Gemeen he?

Nou fijn weekend nog iedereen!

Liefs Nienke

  • 11 November 2007 - 09:55

    Simone:

    Hey Nienke,

    We vergeten je niet hoor! Ik ben nog steeds jaloers. Zo ver weg, en interessante dingen doen en meemaken.

    Liefs
    Simone
    (En Tom wil wel wat oude house!)

  • 11 November 2007 - 14:38

    Arthur:

    Hallo Nienke,
    Afgelopen week heb ik je moeder gesproken en zij heeft mij verteld wat jij allemaal doet in Z-Afrika. Geweldig! Voor zover ik je ken is dit soort werk op jouw lijf geschreven. Ik heb ook een hele boel foto's gezien. Toen ik in Z-Afrika was ben ik ook in jouw buurt geweest. O.a. met de stoomtrein naar Wildernes gereist. Jij gaat ook nog met je vriend een vakantietrip maken richting Kaapstad. Een geweldige stad. Je zult ook wel naar de Tafelberg, Kaap de Goede Hoop en Robbeneiland gaan. Met name dit laatste vond ik heel indruk-wekkend. Ik wens je het allerbeste en geniet er van.
    Groetjes, Arthur

  • 12 November 2007 - 07:27

    Bart GGD:

    Nienke is te gek!

    Kom maar snel terug, dit is niks zo...

    Nee hoor, ik lees dat je het heel erg naar je zin hebt daar en dat je goed bezig bent.

    Ga zo door!

  • 13 November 2007 - 10:12

    Susan:

    Hoi lieve nienke,

    Super om je verhalen weer even te lezen!!!
    Schandalig lang geleden dat ik op jouw site heb gekeken... maar nog steeds bij in huis bij paps en mams gaat dat niet zo makkelijk als thuis!

    Vorige week een paar dagen in het ziekenhuis gelogeerd met Emma, op zich niets ernstigs ze had pseudo-kroep, het was net een zeehondje! Gelukkig is alles nu weer een stuk beter!!!

    Ben jaloers op je hoor in het koude natte nederland!

    Liefs Susan en een xje van Emma

  • 14 November 2007 - 16:29

    Linda:

    Hey nienke,

    ik vind het altijd leuk om je belevingen weer te lezen. Ook al zijn ze niet elke week even spannend. Het zijn leuke verhalen. Super dat de meubels eerder komen kun je er nog ff van genieten.
    Succes met de testen

    liefs Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2008

Nawoord

14 Januari 2008

Nawoord

08 Januari 2008

Big 4 en nog veel meer..

25 December 2007

Geseende kersfees en 'n gelukkige nuwe jaar.

16 December 2007

"Laatste" week Plett
Nienke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 43055

Voorgaande reizen:

10 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Rondreis Zuidelijk Afrika zomer 2011

01 September 2007 - 12 Januari 2008

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Landen bezocht: