Nawoord - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Nienke - WaarBenJij.nu Nawoord - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Nienke - WaarBenJij.nu

Nawoord

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

14 Januari 2008 | Nederland, Eindhoven

Lieve allemaal,

Wat is het raar om om deze Blog het land te moeten veranderen in het bericht.
Ja ik heb gisteren weer voet op Nederlandse bodem gezet na ruim 4,5 maand.

God wat is het hier koud en donker in de ochtend...
Even wennen allemaal. Gelukkig werd ik heel lief ontvangen op het vliegveld met slingers en balonnen door familie en vriendinnen. Ff dikke tranen als ontlading.

In de laatste dagen heb ik niet heel veel meer gedaan in Kaapstad maar wel veel plezier gehad. Ik ben dinsdag naar een Lodge gegaan van 3 leuke Limburgse meiden en een vriend van 1 van de drie die ik ontmoet heb in Stormsriver Tsitsikamma. Ramon (de jongen) heeft John 2 jaar geleden in Brazilie leren kennen. Wat is de wereld toch klein!! Zij liepen stage bij een weeshuis. Eline liep stage bij een heel trendy zeepwinkeltje in de marketing.
Lekker rondgehangen en gelunched bij Waterfront. Woensdag naar het strand geweest en gegeten met Lucy en Roland(zie vorig berichtje) en donderdag fotoshoot gehad. Was een zeer aparte ervaring in bikini in de koude zee maar mooie foto's geworden.

Vrijdag nog naar de film geweest en zaterdag beetje geshopt en naar een hele leuke markt geweest met lekker vers eten.
Daar kwam hip Kaapstad op af. Ik weet even niet de naam van de markt.

En 's avonds dus met mixed feelings op vliegtuig gestapt. Kaapstad is een geweldig mooie relaxte stad ik ou daar wel kunnen wonen.
Aangekomen in Brussel 16 uur later zat mn tas er niet bij. Die was in Heatrow gebleven. Gelukkig hebben ze hem om 12 uur 's nachts alsnog thuis bezorgd.

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de lieve berichtjes, kaartjes, en cadeautjes in de laatste maanden.
En natuurlijk nogmaals bedankt de sponsors voor mn stoeltjes en tafeltjes. Binnenkort wordt het klaslokaal officieel geopend!

Het was een super ervaring. Ik ben blij dat ik heel even lid ben geweest van de BIA family. Ik ben verliefd geworden op de kinderen (uh niet allemaal hoor). Ik heb af en toe ook echt wel moeilijke momenten gehad hoor!
Zuid Afrika is een heel mooi land met aardige gastvrije mensen en er is van alles te beleven.
Het is een land met littekens van de geschiedenis en erg veel tegenstrijdigheden en een groot verschil tussen arm en rijk.
De apartheid is nog zichtbaar op verschillende manieren.
Maar iedereen blank, gekleurd en zwart is trots om Zuid Afrikaner te zijn. En iedereen doet zn best om iets er iets van te maken.
De meeste mensen hebben een gulle lach op hun gezicht.
Ik heb me vrij snel thuis gevoeld en ik weet wat het is om heerlijk aan het strand te wonen ondanks dat het weer niet altijd even mooi was haha.

Mijn tas is uitgepakt en nu op zoek naar een nieuwe baan om weer uit te zien naar een volgende reis...
Planning is Nieuw Zeeland. Alleen vakantie hoor..

Ik spreek iedereen vast snel weer en ik ga mn best doen om mijn foto's te ordenen.

Liefs Nienke

  • 15 Januari 2008 - 08:15

    Nathalie:

    Hey Nienke!
    Fijn om te horen dat je weer heelhuids thuisbent! Ik kijk uit naar de volgende 35-eetdate om al je verhalen te horen!

    Groetjes,
    Nathalie

  • 15 Januari 2008 - 08:16

    Leonie:

    Hoi Nienke,
    Fijn dat je weer thuis bent. Wat moet het heerlijk voor je zijn om al je vrienden en familie weer te zien.
    Ik heb genoten van al je fantastische verhalen. Je hebt mij aan het denken gezet. Het lijkt me helemaal geweldig om ook voor een aantal maanden naar Zuid Afrika te gaan. Misschien kom ik nog wel een keer bij je voor een goed advies!
    Succes met het zoeken naar een nieuwe baan!

    x Leonie

  • 15 Januari 2008 - 08:53

    Marianne:

    Ha Nienke,

    Welkom thuis, en jij ook bedankt voor de mooie ervaringen die je deelde.Ik heb genoten van je verhalen en de mooie foto's.

    We zien en spreken elkaar vast nog weleens in het evenementencircuit.

    Groetjes Marianne Brugmans

  • 16 Januari 2008 - 13:53

    Jordan Sowle:

    Hallo Nienke

    Groeten en een drukkie uit Bloemfontein! Goed om te horen dat je goed bent aan gekomen...en deel zeker je gedachten over dit prachtige land...

    Ik geef via je site onze website door nu dat je terug bent, geef em door...we hebben alle hulp nodig!
    www.vriendenvanonsplek.nl
    Volgende keer moet je zeker langs komen!
    Baaie Dankie...
    Jordan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2008

Nawoord

14 Januari 2008

Nawoord

08 Januari 2008

Big 4 en nog veel meer..

25 December 2007

Geseende kersfees en 'n gelukkige nuwe jaar.

16 December 2007

"Laatste" week Plett
Nienke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 43046

Voorgaande reizen:

10 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Rondreis Zuidelijk Afrika zomer 2011

01 September 2007 - 12 Januari 2008

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Landen bezocht: