"Laatste" week Plett - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu "Laatste" week Plett - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu

"Laatste" week Plett

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

16 December 2007 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Hallo liewe Almal,
Hoe gaan dit met julle?

De afgelopen week heb ik een beetje verloren rondgelopen. Eigenlijk was er niets meer te doen voor BIA maar het was heel druk in huis met allemaal mensen die tijdelijk hier waren en werken voor een andere ontwikkelingsorganisatie. De rust is ondertussen weer wedergekeerd...
Ik hang tussen afscheid nemen,en een nieuwe ervaring in. En een beetje nadenkend over de toekomst. Ik heb zelfs 3 sollicitatiebrieven verstuurd maar ik ben er daarna mee op gehouden want het heeft eigenlijk nog niet zoveel zin.

Zondag heb ik mijn Robbergstrand tour gelopen. Het strand ligt helemaal vol met bomen, takken en ander rotzooi van de vloed. Ze zijn wel begonnen met opruimen maar het liep niet echt lekker die takken tussen je tenen.

Maandag eerst even naar de apotheek geweest om Antihistamine pillen te halen. Mijn muggenbeten waren uitgegroeid tot paarse bulten met een doorsnede van 5- 10 cm. Een allergische reactie! En jeuk dat ik had! Door mijn bloedverdunners verspreidt het gif zich breder. Mijn trombosebeen was weer 2 keer zo dik, omdat daar 10 beten had. Ik had al een verhoging van de medicatie gekregen van mijn arts.
Nu ziet het er gelukkig al weer beter uit. Ik zal blij zijn als ik van die troep af mag!!
Maar omdat John en ik naar het Noorden gaan naar Krugerparkregio beloofd het wat! De muggen vinden me blijkbaar erg lekker. We gaan wel malariapillen slikken en ik ben nu vitamine B tabletten aan het slikken. Volgens de locals zou dit moeten helpen.

Dinsdag ben ik met Belinda naar Wittedrift gegaan om kerstcadeau's uit te delen aan BIA kinderen. Wittedrift ligt in een groene vallei. En de huizen van de township liggen hoger op heuvels. We zijn nu hoger in de Township gereden daar was ik nog niet geweest. Hoewel mensen daar in de houten krotjes wonen zijn zij gezegend met een heel mooi uitzicht!
En veel Graad R kinderen wonen daar dus ik kon sommige kids nog even zien waar ik eerder geen afscheid van had kunnen nemen.
Ik voel me net Angelina Jolie als ik daar kom. Van heinde en ver hoor en zie ik "juffrou Nienke!! Hello hello" zwaaiende en lachende schoolkinderen.
Was nog even een fijn moment om er even te zijn. En ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om weer veel townshipfoto's te maken. Ik zeg dan ook tegen de mensen dat ik even toerist speel. Dan moeten ze lachen joh!

Donderdag hebben zijn we in het einde van de middag naar het strand gegaan. We hadden afscheidsfeest van Sander (1 van de Dreamcatcher vrijwilligers). Eigenlijk was dit gelijk ook mijn afscheid van sommige mensen. Het was erg gezellig het was een bonte boel.
We hadden allemaal wat eten en drinken meegenomen. Toen het donker was hebben we een kampvuur gemaakt. Ik hoorde achteraf dat dit dus illegaal is.
Maar ja er ligt toch genoeg hout op het strand. We misten alleen de muziek dus gingen een aantal meiden afscheidliedjes zingen in Xhosa.

Vrijdag voor de laatste keer bij onze vrijdagmiddag strandtent voor het laatst hun vers gevangen vis gegeten.

Gisteren kwam Father Christmas aan in Plett. Er was een parade van 3 minuten. Ik had me er heel veel van voorgesteld door verhalen maar het viel een beetje tegen...Voor Plett z'n begrippen is het een heel evenement.
Door mijn verhaal van vorige week dachten veel mensen dat ik al helemaal in de kerststemming was. Integendeel... Ondanks de lokale dronkaards die met kerstmutsen lopen, de kerstboom in het winkelcentrumpje met blinkende ballen in de zon en de kerstliedjes in de supermarkt wil het niet lukken...

Geloof me ondanks dat menig mens klaagt over het koude sombere weer in Nederland het draagt bij aan een goede kerstsfeer!
Voor ons staat er een bruisende kerstbraai op het programma op 25 dec in Kransbos waar onze collega's van BIA in de middle of knowwhere wonen hopelijk in de zon!

Morgen pak ik om 10 uur de bus naar Kaapstad, een lange zit van 8 uur. Ik overnacht in een Backpackers en dan ga ik 's ochtend John ophalen van het vliegveld. Spannend!!
Dan blijven we 3 nachten in Kaapstad-2 nachten Stellenbosch-1 nacht Hermanus en dan komen we op 24 dec weer voor 3 nachten in Plett. Ik vind het erg fijn dat ik hem kan laten zien waar ik ruim 3,5 maand heb gewoond en gewerkt.

Daarna hebben we nog 2 wkn de Gardenroute, Addo Elephant Park, 4 nachten Krugerpark regio en 2 nachten Pretoria. Op 7 jan vliegt John van Johannesburg terug naar Amsterdam en ik vlieg terug naar Kaapstad om nog even af te kicken van Zuid Afrika voor 5 dagen en dan vlieg ik 12 januari terug naar huis.

Ik zal af en toe nog een bericht posten van onze reis.

Ik wens jullie allemaal al veel pre-kerstgevoel :-)
De meesten zullen snel even vakantie hebben!

Liewe groete Nienke

  • 16 December 2007 - 12:04

    Hanneke:

    hee nien, fijne rondreis met john, ga maar genieten met z'n tweetjes. groetjes hanneke. xje van lot. prettige feestdagen en gelukkig nieuwjaar!!!!!

  • 16 December 2007 - 14:40

    Roos:

    Heeeeel veel plezier met jullie reis!! Maak er een geweldige tijd van samen, maar dat gaat vast lukken!
    Liefs Roos
    Ps: heb je de sleutel nog gevonden??

  • 16 December 2007 - 20:19

    Simone:

    Hey Nienke,

    Hopelijk heb je een super tijd voor de boeg. We wensen jullie vast een hele fijne kerst. Ik weet wat je bedoeld met die kou, ik vond het in Spanje ook niet echt kerst met 25 graden...

    Liefs Simone en Tom
    x

  • 17 December 2007 - 09:49

    Susan:

    hee lieve nienke,

    heel veel plezier met je manneke!!! Geniet er samen van... Maar dat komt vast helemaal goed!!!
    Liefs susan en een xje van emma! fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar alvast!!!

  • 17 December 2007 - 10:53

    Marloes:

    Weer een indrukwekkend verhaal, en ik kan niet geloven dat je alweer bijna terug bent! Voor ons is de tijd voorbijgevlogen! Ik heb je nog een berichtje op hyves gestuurd. Ik hoop dat je niet zo'n last hebt van je been, en dat als je in NL bent, het allemaal snel beter gaat. Krijg je geen problemen met terugvliegen?

    Alvast fijne Kerst met John, geniet er lekker van saampjes en ik hoop je nog wel te spreken tussen Kerst en oud en Nieuw.

    Dikke knuf Marloes

  • 17 December 2007 - 10:54

    Marianne Brugmans:

    Ha Nienke,

    De tijd gaat snel!! Vervelend dat je zoón reactie hebt op die muggen. Hoop inderdaad dat je snel van je medicatie af mag, en dat je niet te lang blijft sukkelen met je trombose.
    Hier vriest het, flink koud. Gisteren zijn Richard (m'n vriend) en ik naar de Kerstmarkt in Leuven geweest, echt de moeite waard. Wat minder was onze 1 jarige labrador mee te nemen. De hele weg liep hij te stofzuigen (lekkernijen) van de grond op pikken. Van oliebollenstukjes tot pannekoekenresten etc.
    Vanavond heb ik een bijeenkomst in Theater de Schalm waar ik projecten voor doe. Ik ga maar weer eens een liedje zingen. ZO af en toe krijgen ze me zo gek. Verder gaan we heel misschien nog naar de Ardennen als er niet teveel werk ligt voor ons beiden. Maar ja, je kunt wel altijd aan de gang blijven, dat heb je als je free lancer bent.

    Nou Nienke ik wens jou fijne kerstdagen en veel veel geluk in 2008. Geniet ervan. Het is een mooie ervaring die je nu op kunt doen. En wie weet kom je een keer wat vertellen bij onze Rotary betreft je ervaringen.

    Liefs Marianne

  • 17 December 2007 - 12:10

    Grid:

    Hello!!

    Geniet er enorm van om je mannetje weer te zien! Heerlijk samen even rondreizen eer je weer terug komt naar ons kleine kikkerlandje!

    Hele fijne feestdagen en we zien elkaar weer in het nieuwe jaar!!

    Liefs Grid

  • 17 December 2007 - 12:48

    Simone L:

    he nienke, haha bekeek net het filmpje! Vandaag ga jij john omhelzen, joeppie! Fijn te horen dat je nog even terug komt op je adres voor je sinte-kerst pakket. liefs

  • 17 December 2007 - 13:04

    Angelique:

    Hoi Nienke,

    Een hele fijne reis en fantastische feestdagen samen met John!
    Hij had het héél druk, zo met de laatste voorbereidingen
    ...en hij is denk ik blij dat ie nu lang kan uitrusten in het vliegtuig...haha

    Héél veel plezier en ik houd jullie op de hoogte over die 2 knapperds thuis.

    Groetjes,
    Angelique

  • 17 December 2007 - 15:18

    Brechje:

    Nienke,
    Nog even een krabbeltje vanuit Eindhoven, wnt voor we er erg in hebben ben je weer thuis. Geniet nog even vollop en ga het vanaf nu heerlijk delen met John! Sfeervolle feestdagen gewenst... Kus Harold,Brechje en Yara

  • 24 December 2007 - 11:56

    Nathalie:

    Ik ben toevallig op je profiel uitgekomen. Ik ben zelf sinds eergisteren terug vanuit zuidafrika. Ik heb kaapstad, plettenberg en jeffreys bay onveilig gemaakt;-) Heel grappig je tekst te lezen omdat ook wij sander hebben leren kennen via kristien van camp van dreamcatcher!! Wij waren zelfs uitgenodigd op het afscheidsfeest maar hebben ervoorgepast, anders hadden we elkaar daar ontmoet ;-) En ja die kerstoptocht was ook voor ons een teleurstelling!! Maar voor de rest was zuid afrika super!!!!! Ik mis het nu al heel erg. Maar volgend jaar kom ik 3 maanden naar plettenberg om vrijwilligerswerk te doen voor masizame children shelter. Super hé!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2008

Nawoord

14 Januari 2008

Nawoord

08 Januari 2008

Big 4 en nog veel meer..

25 December 2007

Geseende kersfees en 'n gelukkige nuwe jaar.

16 December 2007

"Laatste" week Plett
Nienke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 43043

Voorgaande reizen:

10 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Rondreis Zuidelijk Afrika zomer 2011

01 September 2007 - 12 Januari 2008

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Landen bezocht: