Kling klokje klingelingeling kling klokje kling - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu Kling klokje klingelingeling kling klokje kling - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu

Kling klokje klingelingeling kling klokje kling

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

10 December 2007 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Goeie morgen allemaal,
Hoe gaat het bij jullie in het koude herfstige Nederland. Sinterklaas eindelijk weer terug naar Spanje. Dus weer rustige kinderen?

Het weer is hier ook niet geweldig. Leve de klimaatverandering! Plett heeft nog nooit zo'n slechte start van de zomer gehad. Maar wel in deze week 2 dagen zon gehad dus ik mag niet klagen.

En Jan: mijn moeder en ik hebben besloten dat Knysna een zeer aangename en mooie plaats is. Helaas is het geen reisbestemming meer omdat het maar 25 min rijden van Plett af is en ik ben er nu een aantal keren geweest.
Maar ik zal z'n accomodatie aanbevelen aan anderen.

Deze week al een beetje vakantiegevoel gehad. Dinsdag had ik mijn echt afscheidsfeestje van de leraren. Ik ben erg verwend met allemaal cadeautjes en we hebben gelunched bij een restaurant op het strand omdat het de laatste schooldag was. Wat ik erg jammer vond was dat er 2 leraressen niet kwamen opdagen met een onduidelijke reden.
Daarna met een van de leraressen nog een cocktail gaan drinken. Tsja je moet alles dubbel vieren hier.

Verder druk bezig geweest met de voorbereidingen voor het BIA kerstfeest op donderdag.

Woensdagavond kwam Fatboy Slim optreden in VIP club. Dit was natuurlijk groots want normaal gesproken gebeurt er hier niet zoveel. Voor de niet kenners hij is een bekende Britse DJ. Hoewel de locatie maar een simpele loods is ging het dak eraf!
Ik heb in tijden niet meer zo'n feest meegemaakt!

Donderdag was het BIA kerstfeest. We gingen minigolfen. Nu weet iedereen wat een inzichtstalent ik ben. Ik had bij 1 hole na 15 pogingen het balletje erin geslagen. Daarna hadden we een uitdagingsspel met allemaal flauwe spelletjes zoals snoephappen, spijkerpoepen, enz
Na de hapjes heb ik me als kerstengel verkleed, want we hadden dit jaar geen kerstman. Een kerstengel met een kater :-) en zonder rondje boven mn hoofd maar wel met vleugels.
Ik heb de horoscoop voorspellingen voorgelezen uiterst origineel van internet afgeplukt. Soms was het Engels zo ingewikkeld dat ik zelf niet meer wist waar het over ging :-)

Zaterdag zijn we naar Kwanokuthula gegaan op uitnodiging van Atje. Zij is een Nederlandse Delftse die hier al 7 jaar woont. Zij runt normaal gesproken in the Crags een kralenwinkel waar moeders werken van BIA kinderen.
als iemand ooit nog bedrijfsgeschenkjes zoekt is dit een geweldig concept. Ze maken ook dingen met logo's.

Atje is voorzitster van een creche in Kwano en zij hadden een kerstspel. Zo schetig natuurlijk. En de leidsters zongen in Xhosa ik krijg dan echt kippevel. En de kinderen die spelen hun rol perfect! Ze kennen de zinnetjes uit hun hoofd en hebben totaal geen schrik om te praten voor mensen. En dansen... dat die kunnen. En met weinig middelen zetten ze zo iets moois neer. Allemaal van die Oh momenten. De herders waren schattig en dan de engeltjes...
Helaas hield mijn camera er mee op dus ik heb maar een aantal foto's kunnen maken.

En zondag... net als je denkt dat het een rustige dag wordt gaat de telefoon. Er was een verjaardagsfeestje van een buurjongetje van Fiona met een braai bij de Keurboomrivier. Hij werd 1. Ik vergeet z'n naam maar hij is ook al zo'n ontzettend schattig kindje. Net als Alex de kleindochter van Fiona.
De keurboomrivier is ook helemaal ontwricht door het water. De mensen die daar wonen hebben heel veel overlast gehad in hun huizen. Ook zijn daar echt boten vergaan.
Het is een mooie plek. Alleen ik heb ruim 30 muggenbeten gekregen en het zijn geen kleintjes..
De mensen zijn zo gastvrij! Ook al ken je de helft van de mensen niet, je bent altijd welkom voor een braai. Dit zouden we in Nederland ook vaker moeten doen haha. 's Avonds was ik uitgeblust.

Nou nog een weekje.. en dan pak ik de bus naar Kaapstad. Spannend maar ik heb er erg veel zin in.

Fijne week allemaal!

  • 10 December 2007 - 11:00

    Simone:

    Hey Nienke,

    Klinkt allemaal erg leuk. Nog één weekje en dan is John daar. Wij hebben gisteren een leuke reunie gehad in de Rechter. Was weer eens ouderwets druk en gezellig.

    x

  • 10 December 2007 - 12:16

    Nadine:

    Hee Nienke,

    Gisteren op RTLtravel een stukje gezien over Zuid Afrika, Het Xhosa taaltje en een stukje over stichting Dreamcatcher. was erg leuk om te zien. Zeker omdat het nu wat meer leeft omdat jij daar zit,

    Leuke foto's trouwens weer.
    Ja Sint inderdaad weer vertrokken. (Da da Klaas,..) en de boom staat al op hoor. Je broer was niet meer te houden haha.

    verder weinig nieuws hier. Hoop dat je nog een leuke laatste week hebt in Plett.

    Veel liefs vanuit 't Steen.

  • 12 December 2007 - 16:40

    Linda:

    Oh wat klinkt dat toch allemaal mooi! Veel meegemaakt!
    Wens je nog ff succes de laatste week!

    liefs linda

  • 13 December 2007 - 19:01

    Joke:

    zulke herders heb ik nog niet op onze school gehad en dan met zo'n smile, wat ook geldt voor de 3 engeltjes geniet maar van je vakantie groeten en een fijne tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2008

Nawoord

14 Januari 2008

Nawoord

08 Januari 2008

Big 4 en nog veel meer..

25 December 2007

Geseende kersfees en 'n gelukkige nuwe jaar.

16 December 2007

"Laatste" week Plett
Nienke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 43055

Voorgaande reizen:

10 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Rondreis Zuidelijk Afrika zomer 2011

01 September 2007 - 12 Januari 2008

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Landen bezocht: