Geseende kersfees en 'n gelukkige nuwe jaar. - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu Geseende kersfees en 'n gelukkige nuwe jaar. - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu

Geseende kersfees en 'n gelukkige nuwe jaar.

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

25 December 2007 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Hallo Allemaal!

Als eerste wil ik iedereen een heel fijn kerstfeest toewensen met veel gezelligheid en sneeuw.

De week is voorbij gevlogen! We hebben zoveel gedaan!!Lastig om alles op te schrijven.

Vorige week dinsdagochtend heb ik John opgehaald van het vliegveld. Erg fijn om elkaar weer te zien! Arm ding was helemaal kapot, want hij heeft dus 9 uur lang op Joburg airport gewacht midden in de nacht op verbinding naar Kaapstad.
Hij voelde zich daar helemaal niet op zijn gemak omdat alles dicht ging en er bijna geen mensen waren op het vliegveld dus ik maakte me ook zorgen en ook ik heb die nacht niet geslapen. Daarna hebben we onze Ford Ikon opgehaald. Het rijden in Kaapstad heb ik maar aan John over gelaten in de stad is het erg druk...

We hebben in vier dagen Kaapstad ontdekt met de toeristische hoogtepunten zoals Robben Island (toch indrukwekkend en ik wil nu echt de biografie van Nelson Mandela lezen),Kristenbosch botanische tuinen, Tafelberg, Cape Point, de pinguinkolonie van Boulders Beach, Waterfront en chillen bij het mooiste strand van Kaapstad; Camps Bay.
Conclusie: Kaapstad is een erg relaxte stad en de moeite waard om te bezoeken.
De laatste nacht in Kaapstad hebben we geslapen in township Langa in een Bed en Breakfast van een lokale Xhosa familie Radebe. Ondanks mijn klein beetje township ervaring was dit weer interessant! De dochter des huizes (7 jaar) noemde ons mr and mrs Noah (van de Ark) doordat John zijn baard een aantal dagen had laten staan haha.

Daarna zijn we naar Stellenbosch gereden voor onze wijnproefroute. We zijn veel te weten gekomen over verschillende wijnen en na 4 wijnboerderijen kon ik geen wijn meer zien... De omgeving van Stellenbosch en Franschhoek is prachtig! We hebben veel inspiratie opgedaan wat betreft de architectuur, victoriaans en old dutch.
En tijdens het eten hebben we het zelfs er over gehad als we hier zouden wonen...
haha

Ook hebben we 1 nacht geslapen in Hermanus bij een vriend van een vriendin. Normaal gesproken is dit de plaats om walvissen te zien van heel dicht bij alleen is helaas het seizoen voorbij. De omgeving is mooi maar het is niet een spectuculaire plaats. We hebben nu wel Backgammon (hoe schrijf je dat)leren spelen!

Na een klein drama waarbij ik zo stom was geweest om mijn belangrijke papieren en John zijn camera in een kast te laten liggen in Hermanus waardoor we 3 uur extra gereden te hebben...zijn we na 8 uur rijden gisteren thuis in Plett gekomen. Na een week stralende zon (gewoon heet)in Kaapstad en Stellenbosch hebben we heel de dag in de regen gereden. Plett ligt bedolven onder een dikke grijze wolk (nog steeds). Dit is ons "kerstweer" voor de komende dagen en ik baalde als een stekker want John kan nu dus niets van het uitzicht zien maar verder klaag ik niet want ik ben al blij dat ik John hier alles kan laten zien.

We hebben een heerlijk kerstavond diner gehad bij een restaurant Nguni wat ik al gereserveerd had.

Vandaag gaan we naar Kransbos kerst vieren met de BIA-familie en een aantal andere bekenden.
Dat wordt een kerstlunch met eten en waarschijnlijk heel veel alcohol op zijn Afrikaans.

Ik wil nog foto's plaatsen dus jullie moeten dan nog wel even een keer langs komen.

Veel liefs John en Nienke

  • 25 December 2007 - 07:36

    Paula Dijkema:

    Hoi Nienke,
    Zal wel heerlijk zijn om weer samen met John te zijn! Ik wens jullie dan ook een hele fijne tijd samen, een gezellig kerstfeest en dat 2008 een mooi jaar wordt, met weer nieuwe uitdagingen als je straks terug bent in Nederland!

    groetjes paula

  • 25 December 2007 - 09:58

    Jan_vermeer1@hotmail:

    Men wat een leven, mag je niet missen in leven, grootse ervaring, en lekker warm daar, beter dan in dit koude kikkerland. Ik wens jou een goed en een zalig kerstfeest en een borrel op het nieuwe jaar. Ik neem een echte wisky op jou. Kan je daar ook nog gezellie bellie feesten, een step hebben ze niet zoals in de stay-oké in Elst, ennnnnnnnne hou het netjes hé, doe geen dingen die ik ook noooooooooooit gedaan heb, groet uit Rhenen, oompie Jan en family

  • 25 December 2007 - 10:22

    Yvonne:

    Hee nienke,
    Fijn zeg, om samen met john de kerst door te brengen. Da's wel heel bijzonder hoor, zeker dat hij straks een goed beeld heeft van wat jij allemaal gedaan en beleefd hebt.
    Hele fijne kerstdagen en een spetterend nieuwjaars-feest. Wanneer kom je ook al weer naar huis?
    Nou, geniet van jullie vakantie samen.
    Hier is het sneeuwen en vriezen gestopt, helaas geen witte kerst dus.
    Vandaag komen de ouders hier eten en morgen een late dienst. Is niet zo heel erg, ben niet zo'n kerstmens.
    Met oud en nieuw hebben we met zo'n man of 30 een feestje, altijd gezellig. Helaas moeten we Daan wel meenemen, want we hebben geen oppas. Is voor de avond niet zo erg, maar voor de volgende ochtend denk ik wel, hihi...
    Liefs YVONNE en een dikke knuffel van DAAN

  • 25 December 2007 - 10:39

    Mam:

    eindelijk weer een bericht van jullie twee.
    een hele belevenis Kaapstad en omgeving begrijp ik.
    Hier op TV regelmatig programma's over ZA. Zeer herkenbaar en leuk. Toch kriebels om nog eens te gaan. veel plezier in Kranshoek en doet de BIA-clan de groetjes.

  • 25 December 2007 - 12:34

    Chantalle:

    Hé Nienke,

    Hele fijne kerstdagen samen met John! Bijzonder om dat in Zuid Afrika te vieren! Natuurlijk ook een goed oud & nieuw en geniet nog maar even van het prachtige land!

    Groetjes Chantalle

  • 25 December 2007 - 13:11

    Brechje:

    John en Nienke,
    Een hele fijne kerst en een spetterend 2008 samen!
    liefs Harold, Brechje en Yara

  • 25 December 2007 - 14:13

    Papa En Anja:

    Lieve Nienke en John. Je broer en zus zijn weer vertrokken met hun kroost. Het was gisteren weer ouwerwets gezellig. Ik hoop dat jullie er volgend jaar weer bij zijn. Van onze kant ook een zalig kerstmis toegewenst en we hopen dat jullie het daar samen heel goed hebben. Ik stuur via de hotmail nog wel een paar plaatjes door.
    Dikke kus van papa en Anja

  • 25 December 2007 - 15:28

    Marianne Brugmans:

    Ha Nienke,

    Een prettig kerstfeest en alvast een gelukkig 2008 samen met jouw ventje.
    Wat zijn het mooie foto's wederom.
    Je zult nu wel extra genieten met John.
    Richard en ik zijn vandaag de bossen in geweest met Cane de Labrador. Het is hier fris en vochtig. Helaas geen sneeuw en jammer genoeg niet ijzig koud, want dat hoort toch bij Kerst vind ik.
    Richard heeft weer heerlijke worstenbroodjes gebakken. Hij kookt en bakt graag. Als je wilt stuur ik hem langs. Je hebt nog nooit zo'n lekkere hapjes gegeten. Vrienden van ons zeggen altijd dat hij zijn roeping gemist heeft.
    Nu staat hij een gerecht te maken met curry , verse groenten en eieren.
    We zijn niet echt van die uit eters, dat hebben we vroeger te vaak gedaan. Nu lekker thuis met de open haard aan, hond en kat op de bank aan onze voeten en een leuke film kijken.

    Geniet van elkaar en met elkaar van de de feestdagen en van oud en nieuw.

    Groetjes Marianne

  • 26 December 2007 - 11:39

    Simone:


    Hey Nienke,

    Klinkt goed al die mooie dingen die jullie bekijken. Fijne tweede kerstdag nog. Heb je mijn sms-je nog ontvangen?

    Groetjes Tom en Simone

  • 26 December 2007 - 14:05

    Coersjes:

    Hoi John en Nien, dankjewel voor je leuke kaart, heb je die van ons nog ontvangen via de mail? Ik ben blij dat jullie het zo leuk hebben, nog maar even en dan ben je weer in ons koude kikkerlandje. Wij hebben vandaag (2e kerstdag) twee zieke jongetjes. Waarschijnlijk te veel gegeten bij het gourmetten. Geniet nog maar en we zien jullie snel. Dikke kussen uit Terneuzen!!

  • 26 December 2007 - 16:44

    Jan En Anke:

    Nien
    Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!!!!!

  • 27 December 2007 - 10:07

    Marloes:

    Ha vakantiegangers!

    Fijn he dat jullie weer samen zijn, helemaal met de kerstdagen! Hier is het omgevlogen, met weinig slaap, en veel te veel eten en drinken!
    Ik blijf t leuk vinden om te lezen wat jullie aan t doen zijn! Nog heel veel plezier samen en geniet ervan!
    XXX Marloes

  • 27 December 2007 - 11:11

    Haroldje 4 U:

    He broertje en schoonzusje...

    Klinkt allemaal er indrukwekkend. Geniet er maar van... Kerst in NL was qua weer ook niet spectaculair. Gelukkig zijn de dagen weer voorbij. Nog ff en dan is het Nieuwjaar... heb er zin in...

    Tot gauw...

    Groet, Haroldje, Brechje en Yara.

  • 28 December 2007 - 11:06

    Grid:

    Hee hallo!!

    Vlug klein berichtje om je alvast een fijn Nieuwjaar te wensen. Hopelijk wordt 2008 een heerlijk jaar!

    We gaan in ieder geval een avondje plannen met alle huisgenootjes om al je verhalen in geuren en kleuren te horen.

    Maar tot die tijd: geniet enorm van je vakantie met je vent!

    Liefs Grid

  • 28 December 2007 - 16:31

    Carola & Carel:

    Hi Nienke en John,

    jullie ook een heel goed 2008!
    Take care!

  • 28 December 2007 - 17:14

    Linda:

    Wouw nienke,
    Wat weer een ervaring, leuk dat John er is. En de kerstdagen weer goed door gekomen! Ik wens je al het goeds voor 2008 nog even daar in zuidafrika en dan weer in Nederland.
    Vermaak je nog wat!

    liefs linda

  • 30 December 2007 - 09:23

    Angela, Ronald Lieke:

    Nienke en John

    Ik hoop dat jullie fijne kerstdagen hebben gehad!!! Iig een fantastisch nieuwjaar gewenst!!!!

    Dikke kussen
    Ronald Angela en Lieke

  • 02 Januari 2008 - 11:33

    Sylvia Nugteren:

    Hallo Nienke,

    Ik wens jou en John een heel goed en gezond 2008. Geniet nog van de laatste dagen Afrika. Ik ben heel erg benieuwd naar jou als je terug bent in Nederland.

    Dikke zoen van mij
    Liefs Sylvia

  • 02 Januari 2008 - 15:59

    Femke:

    Hee Nienke,
    fijn dat jullie het samen zo leuk en fijn hebben (gehad?)! John gaat weer bijna weg, toch? En dan heb jij nog een weekje.
    Voor jullie beiden het allerbeste voor 2008, met veel geluk, liefde en gezondheid!
    Hier alles prima. Net terug uit Thailand. Hier weer wennen aan de kou en morgen weer werken (helaas).
    Tot snel, liefs.

  • 04 Januari 2008 - 22:12

    Joke:

    alle goeds nienke en john veel plezier daar. en ik kom nog eens langs voor de foto's!

  • 05 Januari 2008 - 14:02

    Annick:

    He Nienke,

    Samen kerst en nieuwjaar vieren in een ander werelddeel! SUPER!
    Heel veel plezier samen.
    O ja, ik ben weer in Nederland. Alweer vanaf 12 december. Tijd gaat snel.

    groetjes Annick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2008

Nawoord

14 Januari 2008

Nawoord

08 Januari 2008

Big 4 en nog veel meer..

25 December 2007

Geseende kersfees en 'n gelukkige nuwe jaar.

16 December 2007

"Laatste" week Plett
Nienke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 43055

Voorgaande reizen:

10 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Rondreis Zuidelijk Afrika zomer 2011

01 September 2007 - 12 Januari 2008

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Landen bezocht: