Haaaai... - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu Haaaai... - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu

Haaaai...

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

18 November 2007 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Molo! (hallo in Xhosa)

Hoe gaan dit met julle?

Hier alles goed. Veel mensen vragen naar mijn gezondheid. Ik moet nog steeds elke 2 wkn bloed laten prikken ivm de bloedverdunners. De bloeddikte schommelt maar is nog goed in waarde. Wel wordt mijn kuit regelmatig dik. De dokter weet ook niet goed hoe dit komt.
Afgelopen week 3 dagen weer flinke griep gehad zelfs 2 dgn niet kunnen werken zo beroerd. Maar ik heb thuis hard gewerkt aan mijn overdrachtsmap. Een samenvatting van de werkzaamheden.

En er is een nieuwe BIA -baby.
Isabelle is woensdagnacht eindelijk bevallen van haar derde zoon Mathew. Ik heb een leuk cadeaupakket gemaakt en volgende week gaan we hem bewonderen.

Toen ik vrijdag weer op school was waren er heel weinig kinderen. Dit wordt de trend van de komende laatste weken voor de vakantie van 1 dec.
Omdat de examens voorbij zijn vinden kinderen het niet meer echt nodig op school te komen en blijkbaar de ouders ook niet. Waardoor de kleine Graad R broertjes en zusjes ook thuis blijven. De leerkrachten nemen het ook allemaal niet zo nauw meer aan het einde van het jaar. Dus de overgebleven kinderen krijgen het zwaar met Nienke want dan ga ik natuurlijk extra intensief met ze oefenen haha. Anne had een voorstel om met thema kerstmis te beginnen. Er staat een kerstboom te blinken in de zon in het winkelcentrum echt zo maf!

Mijn stoelen en tafels zijn nog niet gearriveerd. A.s. woensdag hopenlijk...de tijd dringt...

Donderdagavond ben ik mee gegaan naar een indoorcricketwedstrijd van de vriend van Claire (onze Afrikaanse huisgenote). Ik snapte natuurlijk niets van de spelregels. 3 gekke stokjes aan beiden kanten die ze moeten verdedigen. Maar wel leuk om weer even onder de mensen te zijn.

Gisteren zijn we opgehaald door Fiona. zij moest op een huis passen van vrienden in Plett aan het strand. Mijn god het paradijs op aarde om te wonen bestaat echt! Een heel oud houten huis, antiek ingericht met een dakterras en een tuin een paar passen van het strand met een geweldig uitzicht op zee. Er waren mensen die 10.000.000 Euro hebben geboden voor het stuk land waar het huis op staat (wat redelijk groot is). We hebben lekker vis gegeten op de braai. Er zwom gisteren een haai 50 m van de branding. Je denkt toch zeker niet dat ik dan het water in ga! brrrr
Het is nu heel mooi weer maar s' avonds nog fris. Het is heel onvoorspelbaar. Donderdag heeft het weer heel de dag geregend en loop ik in mijn dikke vest rond.

Vandaag ga ik weer mijn zondagwandeling op het strand doen met mn Ipod op het is 10 km heen en terug.

Vandaag nog precies een maand en dan zie ik met mannetje weer, wat erg leuk is! Het is dubbel want ik begin me nu echt thuis te voelen hier. Maar ik heb ook al weer mijn CV op Monsterboard gezet. Ik moet ook weer aan de toekomst denken...
Ondertussen probeer ik nog maar zoveel mogelijk te genieten van alles.

Iedereen weer een fijn weekend!

Liefs Nienke

  • 18 November 2007 - 12:05

    Yvonne:

    Hey Nienke,
    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Wij doen hier thuis gezellig met je mee met de griep....Dus je bent niet de enige. Wat gaat de tijd toch snel. Nog een maandje te gaan. Geniet er inderdaad maar van. Gisteren is hier Sinterklaas met z'n stoomboot aangekomen, dus hier nog even geen kerstboom. Zo leuk om al die kids te zien kijken met grote ogen. Ik verheug me er al op dat Janne straks ook haar schoentje gaat zetten.

    Geniet van je lekkere wandeling! En ik hoop snel weer iets van je te lezen.

    Liefs, Yvonne

  • 18 November 2007 - 18:13

    Roos:

    Dankje voor je mail van laatst. Je hebt natuurlijk weer helemaal gelijk! Het gaat trouwens weer prima. Dit weekend maar even een rustig aan gedaan. Even bijkomen enzo.
    Balen dat je griep had! Hier heerst het ook enorm! De een na de ander is ziek en echt flink ook. Ik ben gelukkig tot nu toe nog aan de dans ontsprongen.
    Jammer ook dat er zo weinig kinderen naar school komen! Dan houdt het grotendeels op natuurlijk. Kan je geen leuk project bedenken om de betrokkenheid van ouders te bevorderen? Maar ouders bereiken blijft natuurlijk lastig.
    Lekker wandelingetje is dat! Heb je alles op je Ipod inmiddels al niet 3x gehoord? Ik sport ook nog steeds trouw bij FitForFree. Ik blijf het prima vinden, ik doe ook meer groepslessen de laatste tijd: BodyPump Freestyle en gevorderden Steps (jaja..)

    Was alleen laatst nog in het ziekenhuis voor mijn benen en ze zijn weer terug in allebei mijn benen. Heb trouwens ook een fikse aderontsteking. Wat dat betreft zijn onze benen niet zo gezegend..

    Verder hier weinig nieuws.
    Liefs Roos

  • 21 November 2007 - 08:18

    Grid:

    Heee Nienke,

    Het is al weer even geleden dat ik iets van me heb laten horen via deze site, sorry! Heb net op mijn gemakje je berichten eens goed gelezen onder het genot van een kopje koffie, heel erg leuk! Wordt wel echt heel jaloers als ik aan die zondagse strandwandelingen denk....ik denk dat ik binnenkort maar eens met Marcel ga zitten om over een vakantie na te denken ;-). Veel succes met je banentocht maar geniet vooral nog heerlijk van je tijd daar!

    Veel liefs Grid

  • 21 November 2007 - 18:04

    Hanneke:

    hoi daar,
    zo te lezen, gaat het je nog allemaal prima daar, afgezien van je griep dan. goed fruit eten hoor!!!!!! haha, over- bezorgde moeder. hoop dat de meubeltjes gauw komen, ben nl ook benieuwd. hier alles prima. sinterklaastijd, altijd gezellig. gr hanneke

  • 23 November 2007 - 11:40

    Nadine:

    Hee Nienkus,

    Leuk verhaal weer. Vooral van die haai!
    Ik hoop voor je dat je ook nu de vakantie in zicht komt toch nog wat kindertjes kunt motiveren om te komen.
    Leuke foto's trouwens.

    En nog even dan is John er al. Gaat vast erg snel.

    Hele dikke knuffel van ons en van je neefje nog een heeeeele dikke zoen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2008

Nawoord

14 Januari 2008

Nawoord

08 Januari 2008

Big 4 en nog veel meer..

25 December 2007

Geseende kersfees en 'n gelukkige nuwe jaar.

16 December 2007

"Laatste" week Plett
Nienke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 43046

Voorgaande reizen:

10 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Rondreis Zuidelijk Afrika zomer 2011

01 September 2007 - 12 Januari 2008

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Landen bezocht: