Go with the flu... - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu Go with the flu... - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu

Go with the flu...

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

27 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Hallo iedereen,

Weer een week voorbij. Na mijn leuke toeristenweekend met mama moesten we helaas weer afscheid nemen afgelopen donderdag. Gelukkig heeft ze een mooie vakantie gehad op een bijzondere manier. Ze heeft veel gezien van de projecten van Born in Africa en de townships. En niet te vergeten goed werk afgeleverd met haar mooie muurschilderingen. Ik ben blij dat ik een stukje van mijn ervaring met haar heb kunnen delen.

Deze week hard gewerkt met de kinderen. Niet al te makkelijk dagen omdat ik grieperig was. Mijn kop vol met snot en mijn stem bijna kwijt. De kinderen waren hyper en luisterde slecht dan gaat alles twee keer zo traag. We hebben verder gewerkt aan de kartonnen huizen. Plaatjes van keuken, badkamer, enz ingeplakt en gordijnen gemaakt van stof. Vrijdag heb ik fruit en groente meegenomen binnen het thema : "Wat het jou ma in die yskast?" Sommige kinderen hebben nog nooit een kiwi gezien laat staan geproefd. Dus ze mochten voelen, ruiken en proeven. De selderie viel niet echt in de smaak haha. Van de aardbeien werden ze bijna gek.

Het nieuwe leslokaal is bijna klaar. De vloer en de muren binnen moeten nog geschilderd worden. Ik heb een offerte opgevraagd van kunstof stoeltjes en houten tafeltjes en een kast. Het worden geen kleurige plastic stoeltjes want die zijn toch niet zo goed van kwaliteit. En ik ga liever voor duurzaamheid. Ik hoop dat ze spoedig leverbaar zijn. Het zou zo fijn zijn als ik nog kan werken in groepjes in het nieuwe lokaal de komende maand!

Verder ben ik onze reisroute aan het plannen. Zucht niet makkelijk om keuzes te maken er is zoveel te zien...

De jongens gingen gisteren met de duitse vrijwilligers naar Robberg om te hiken en te overnachten in een hutje. Ik ben niet meegegaan omdat ik me dus niet fit voelde. Ik ben met Belinda naar de skiboatclub geweest op het strand. Lekkere verse vis gegeten. We raakten aan de praat met een familie uit Joburg die op vakantie waren in Plett. Ik dacht al waarom kijken andere mensen telkens naar die man? Nou blijkt hij een beroemde ZA soapacteur te zijn haha van een soap op E-TV. En zij werkte voor Endemol als producer. Die hebben hier dus ook een dependance erg grappig met een aantal zelfde tvformats als in NL.

Het internet is net iets te traag om mijn foto's te plaatsen. Maar ik ga het nog eens proberen. Jullie verder nog iets spannends beleefd?
Jammer dat ik de 2e verjaardag van mijn neefje Floris niet kan meemaken.

Hoe is het verder met de baby's?
Dikke knuf voor iedereen!

Oh trouwens BIA heeft een promotefilmpje gemaakt. Het staat op YouTube. Het zou leuk zijn dat jullie het bekijken dan zie je meteen mijn directe collega's. De kwaliteit van de echte productie is uiteraard beter. Maar vrijwilliger Michiel uit Belgie heeft er een mooie productie van gemaakt! Hieronder de link.

http://nl.youtube.com/watch?v=IoHXD9tON2U

Liefs Nienke

  • 27 Oktober 2007 - 17:52

    Linda:

    hey nienke,

    Leuk om je verhalen elke keer te lezen. Je maakt heel wat mee daar!
    En je ziet resultaat, geweldig ik hoop voor jouw dat je het nieuwe lokaal nog kunt gaan betreden.

    vermaak je nog wat daar
    liefs linda

  • 27 Oktober 2007 - 18:10

    Mama:

    hoi nien
    ik heb het promotiefilmpje bekeken. Het ziet er goed uit. Dit kunnen ze misschien ook wel aan de ouders laten zien op de bijeenkomsten.
    gr mam

  • 28 Oktober 2007 - 11:46

    Simone:

    Hey Nienke, ik heb je gezien op t filmpje. Was wel maar kort he? Leuk om zo een betere indruk te krijgen van wat je daar doet en hoe het daar is.

    X Simone
    Ook groetjes van Tom

  • 29 Oktober 2007 - 08:53

    Anja:

    hoi Nien,ik heb al je avonturen weer gelezen. de verjaardag van Floris was erg gezellig gisteren. straks ga ik voor een weekje naar Benidorm, naar mijn ouders. ik ga alleen want je vader kan weer niet weg.het schijnt net zulk rotweer te zijn als bij ons, maar weg is weg, we maken er wel wat van. hou je taai en beterschap hoor!
    liefs anja

  • 29 Oktober 2007 - 19:28

    Nadine:

    Hee Nienke,

    Al weer wat opgeknapt?? Floris vond al zijn cadeautjes: Wauw!!! Maar dat mail ik je nog wel.

    Ga nog even naar het filmpje kijken. Enne,.. zoek jij nog even door naar een shaka voor ma? Want dat is niet helemaal gelukt heb ik begrepen.

    Groetjes en een dikke zoen van Floris.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2008

Nawoord

14 Januari 2008

Nawoord

08 Januari 2008

Big 4 en nog veel meer..

25 December 2007

Geseende kersfees en 'n gelukkige nuwe jaar.

16 December 2007

"Laatste" week Plett
Nienke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 43043

Voorgaande reizen:

10 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Rondreis Zuidelijk Afrika zomer 2011

01 September 2007 - 12 Januari 2008

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Landen bezocht: