My first Whale - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu My first Whale - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu

My first Whale

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

13 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Hello iedereen,

Nogmaals hartelijk dank aan iedereen die al centjes hebben overgemaakt!

Weer een week voorbij...
Wel een hele drukke! Ik ben zaterdag met Sven en Mark naar Tsitsikamma National park geweest. Sven is een brandweerman(netje) uit Leuven die 6 weken vakantie heeft van de 12 (in Belgie doen ze dat toch beter..) in de Streetshelter werkt Mazesami in de Township Kwano. In het weekend komt hij in het Belgenhuis bijslapen en warm douchen want in Mazesami is er vaak geen warm water. Tsitsikamma is een heel mooi gebied met heuvels en bergen. Het doel was de Bungeejump van 216 meter hoog van een enorme brug. Het is de hoogste van de wereld. Iedereen die mij een beetje kent weet natuurlijk dat ik die jump niet ga maken want daar ben ik veel te veel een angsthaas voor en Mark bewaart hem voor als zijn vriendin op bezoek komt. Alleen Sven heeft hem dus gedaan ieekss het is echt HOOG! Daarna nog even naar Nature's Valley geweest, een erg mooi strand met gekke blauwe kwallen, zeeslakken en een dode zeeschildpad echt heel zielig...
Inmiddels dus mijn linksrijden geoefend wat ff wennen is maar het ging eigenlijk vrij snel goed alleen dan merk je hoe geautomatiseerd een mens is.

Zondag was het noodweer! Helaas een niet zo zonnig welkom voor mama, maar heel leuk dat ze er is! Door het slechte weer was het eng om te rijden op de weg met de heuvels en modderstroompjes. Gelukkig is alles goed gegaan want die Afrikaners rijden soms als maniakken. Mama had een goede vlucht gehad met maar 1 uur vertraging ze was alleen heel erg moe natuurlijk.

Maandag kon ik niet naar school omdat het riviertje was overstroomd door de regen in Wittendrift en er is maar 1 weg naar school en die stond blank. Elke vrijwilliger die in Wittendrift werkt maakt dit wel een keer mee. Mama en ik hebben heel hard gewerkt in het Belgenhuis. Spullen gesorteerd en opgeruimd. En ze heeft leuke materialen meegenomen voor mn Grade R.

Ik ben nu bezig met thema lichaam en de zintuigen, dus deze week handafdrukken gemaakt, kusjes gemaakt op papier met lipstick, aankleedpopjes gemaakt, proefspelletje gedaan met zout, peper, pindakaas enz heel grappig..
en vlinders geverfd. Ann en ik hebben nu een redelijke dagstructuur en het gaat al iets beter alleen af en toe moet ik naar buiten na de pauze en dan willen ze niet altijd goed luisteren.
Er zit 1 heel druk jongetje bij die heel de groep meetrekt.
Ook is er een heel groot niveauverschil Ik kan haast niet wachten totdat het nieuwe lokaal klaar is dan kunnen we in groepjes werken. Ondertussen zit het dak erop en toen gingen de builders braaien (barbecue) dat blijkt een traditie te zijn. " Uhhh nee doorwerken mannen!!" haha
Ik ben veel tijd aan lessen voorbereiden en de elektrische tijd ging hier down afgelopen week in de avond omdat er bezuinigd moet worden in de regio. Er is niet genoeg stroom voor iedereen.

Verder elke avond gezellig gekookt met de moeder en vriendin van Erik in Nothando's zelfs een keer hollandse pot gegeten.

Mama heeft al meer Township ervaring opgedaan dan ik afgelopen week. Er is bij Sven in Mazesami een heel leuk Belgisch stel gekomen Peter en Claudia die een wereldreis aan het maken zijn. Ze zijn gebleven om 1,5 week te helpen in Mazesami. Ze zijn
samen een snoezelruimte aan het maken voor de jongste kinderen van de streetshelter. Samen met mama hebben ze 2 dgn keihard gewerkt om het af te maken. Mama heeft een super muurschildering gemaakt en ze heeft al veel van Kwanokothula gezien. Komende maandag hebben we de opening van de snoezelkamer en tevens afscheid van Sven.

Vandaag zijn we de trotse bezitter van een witte Ford Ka en gaan we naar Knysna naar het Featherbed National Park om een soort boottocht te maken op een soort Lagune.
Oh en wat ik bijna vergeet te vertellen. Ik heb mn eerste whale gezien. Het waren er eigenlijk 2. Een setje denk ik want na het water omhoog spuiten door zn ruggaatje kwam de vreugdesprong! Waarschijnlijk was het een goede intieme ervaring geweest haha. Nog even en dan vertrekken ze uit de baai...zijn ze uitgepaard.

Ik wens iedereen weer een goed weekend! Hier is het ondertussen ruim 23 graden met volop zon.

Liefs Nienke

  • 13 Oktober 2007 - 16:02

    Marianne Brugmans:

    Ha Nienke,

    Leuk weer te lezen over je verblijf en je dagenlijkse aktiviteiten. Wat het geld betreft dat heb ik bij de commissie van de Rotary neergelegd. Volgende week spreek ik hun, ze hebben een tijdje doorgebracht in Istanbul, ik ben niet meegeweest.
    Lekker in de tuin gewerkt vandaag. Het was een zonnige warme dag vandaag. Fijn als de tuin er weer zo opgeruimd uit ziet. Cane mijn Labrador maakt er af en toe een puinhoop van, springt in de vijver, graaft kuilen, verstopt spullen. Ik ben nog steeds mijn autosleutel kwijt (mijn reserve) van de Cabrio. Ik heb gehoord dat deze erg duur zijn. Hoop dus dat hij letterlijk boven water komt, want het zou me niets verbazen dat hij daarin terecht is gekomen. Maar de vijver is te diep (1.76m) dan maar zorgen dat deze niet verloren raakt. Heb je het fijn met je moeder? Leuk dat ze je opzoekt. Het zal voor haar ook een hele ervaring zijn te zien waar haar dochter vertoefd en waar je mee bezig bent.
    Ik ga nu voor het eten zorgen voor de beestenboel en voor onszelf. Nog twee weken en het evenement Lakerlopen barst los. Ik heb er zin in. Ik laat het je wel weten of alles naar wens is verlopen.

    Groetjes en geniet van je verblijf.
    Marianne
    p.s. had je nou een bankrekeningnummer toegevoegd mochten de leden van de Rotary iets over willen maken. Ik hoor het wel.

  • 13 Oktober 2007 - 21:28

    Joke:

    Hoi Nien en Anita, jullie hebben veel werk verzet de afgelopen dagen en intussen veel gezien, 't is leuk jullie reacties te lezen! Groet joke

  • 15 Oktober 2007 - 08:22

    Marloes:

    Hey Nienke,

    Eindelijk dan heb ik je berichtje gehad! Gezellig dat je moeder er nu is he, toch weer een beetje dichter bij huis. Echt super vet dat je die whales hebt gezien! Misschien is het wel mogelijk om daar ook te snorkelen of duiken?
    Ik mail je snel weer!

    Liefs Marloes

  • 15 Oktober 2007 - 12:25

    NaKo:

    Al een leuke shaka voor ma gevonden?

  • 16 Oktober 2007 - 18:34

    Arthur:

    Hallo Nienke en Anita,
    Bedankt voor de felicitatie. Wat geweldig dat jullie nu in Z-Afrika zijn. Voor mij is het niet duidelijk waar jullie precies zijn. Ik heb destijds een maand zig-zag door Z-Afrika gereisd van Johannisburg naar Kaapstad. Dus via Lesoto, Swaziland, de wildparken, de Drakensbergen, Durban, e.d. Ik heb toen bij Kaap de goede hoop ook walvissen gezien. Mogelijk ben ik ook in het gebied geweest waar jullie nu zijn. Anita, als je terug bent, hoor ik dat wel en hoop ik je foto's te mogen zien. Jullie zijn daar hard aan het werk, maar vergeet niet te genieten van dit geweldig mooie land. Nogmaals bedankt voor het bericht en de felicitaties.
    Groetjes, Arthur

  • 16 Oktober 2007 - 19:41

    Ody:

    Hoi Nienke (en ma) we hebben jullie berichten gelezen, na een tijdje pauze. Wat leven we hier toch georganiseerd als je jullie verhalen zo leest. Leuke dingen doen jullie ook hoor, je moet als je weer terug in Nederland bent weer helemaal afkicken lijkt me. Afijn ga zo door!

  • 17 Oktober 2007 - 12:46

    Sylvia Nugteren:

    Hallo Nienke,

    Zo te lezen loopt alles nu veel beter dan in het begin. Gaat het weer helemaal goed met jouw gezondheid? Geniet van alles wat op jouw pad komt! Leuk dat je nu ook dingen kunt delen met jouw moeder!
    Toch heel bijzonder.

    Liefs
    Sylvia


  • 17 Oktober 2007 - 14:59

    Eefje:

    Hoihoi, Echt leuk om zo na de vakantie weer wat van je verhalen te lezen! En dei foto's zijn echt lief!! Volgens mij kun je hier je creativiteit wel kwijt..
    En gezellig dat je bezoek hebt van je mams en ook nog wat van t land kan zien!
    Marokko was gááf. Veel drukte en hectiek in de stad (wordt ook veeel aan je getrokken, maar daar wen je aan) en 't binnenland was dan weer echt back to de middeleeuwen, lemen dorpjes, bergen, veel dorre vlakten. En de woestijn natuurlijk! Zandstorm was ff wat minder, maar dan hebben we dat ook weer es meegemaakt ;-)
    Zo, ben je van mij ook weer ff een beetje op de hoogte,
    grt.Eefje

  • 19 Oktober 2007 - 14:36

    Angela:

    Hallo Nienke

    Ben toch aan het genieten van je verhalen hoor en blijf wel beetje jaloers. Heb je nog geld nodig? Want ik zou ook wat overmaken, maar ben de afgelopen tijd beetje druk met werk en ziek zijn bezig geweest. Ben nu aan het bijkomen van een of ander raar virus. Lieke is nu bij opa en oma en ik zit thuis te niksen. Kan ook helemaal niets want heb erg hoge koorts gehad en ben veel afgevallen. Maar gelukkig gaat het weer beter. Lieke doet het trouwens helemaal prima. Was eerst druk aan het tijgeren nu gaat ze 'netjes' kruipen: p handen en voeten en ze kijkt er ook heel trots bij. Erg mooi om te zien.
    Nou heeel veel plezier daar in Zuid Afrika en de groetjes aan je moeder.

    doeijjj

  • 25 Oktober 2007 - 13:06

    Lianne:

    Hoi Nienke, leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Hoe lang blijf precies daar werken? Ga je daarna nog rondreizen of ga je meteen naar huis? Geniet van de tijd.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2008

Nawoord

14 Januari 2008

Nawoord

08 Januari 2008

Big 4 en nog veel meer..

25 December 2007

Geseende kersfees en 'n gelukkige nuwe jaar.

16 December 2007

"Laatste" week Plett
Nienke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 43055

Voorgaande reizen:

10 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Rondreis Zuidelijk Afrika zomer 2011

01 September 2007 - 12 Januari 2008

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Landen bezocht: