Update - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu

Update

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

05 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Lieve mensen,

Alvast heel erg bedankt voor jullie hartverwarmende reacties!!
Het begin is gemaakt... maar ik ben er nog niet....

Tante Anke en Kathe jullie hebben een bericht gepost maar ik kan ze niet beantwoorden vanuit deze site. Kunnen jullie een email sturen naar mijn hotmailadres? Thanx!!

Erg fijn dat het weekend is, want het was een drukke week. Ik had weer een bloedcheck. De dikte is nog steeds niet helemaal goed maar ik hoef nu pas over 2,5 week weer te prikken. Gelukkig mag de steunkous uit jeuh kan ik eindelijk een korte broek aan. Alleen was het weer hier net zo slecht als in Nederland deze week erg koud!

Afgelopen zondag zijn we uitgenodigd op een lunch bij mensen die Pieter kende (onze Belgische vrijwilliger van BIA)
Het was een soort afscheid want Pieter is woensdag vertrokken naar Kaapstad voor zijn laatste week in ZA. We hebben een geweldig maal gekregen met 4 gangen erg gastvrij en gezellig. De carrotcake was heerlijk! Inside information for the Family: De man des huizes, heet ook John leek op Opa Coers. Eigenlijk was het een soort hele Coers familie en ik was erg op mijn gemak. We zijn door hen uitgenodigd om zondagochtend over een week mee te gaan naar de Communitychurch. Lijkt me interessant om een dienst mee te maken er wordt blijkbaar veel gezongen en gedanst.

Zondag- en maandagavond heb ik tot laat gewerkt aan de voorbeeldkerstkaarten voor de peetpa's en peetma's van BIA. Het lijkt vroeg maar deze zijn baie belangrijk om die op tijd af te hebben en te versturen naar Belgie en Nederland.

Maandag dus begonnen met de Grade R met het thema lichaam. Elke dag veel voorbereidingswerk. Ik ben flink aan het oefenen op mn Afrikaans want nu met zo'n grote groep totaal 15 kids voel ik het gemis. Ik weet dat ik het kan maar bij veel taalgebonden activiteiten ben ik afhankelijk van Ann. Vandaag waren er 3 jongens die voor geen meter wilden luisteren grrr erg confronterend. Ik heb ze in de hoek gezet even laten weten wie de baas is! En het spelen in speeltuin als beloning lijkt goed te werken.

Dindagavondavond hadden we het afscheid van Pieter. Hij heeft samen met Goedele (Dreamcatcher) heerlijke Bobotie gemaakt voor een grote groep mensen bij Nothando's. Dit is de Backpackershostel waar mijn moeder 2,5 week gaat logeren op 200 m afstand van ons huis. Ik had mijn pastasalade gemaakt die met honingdressing en cashewnoten.
Er waren 2 liedjes voor hem gemaakt.
Wij, de BIA vrijwilligers, hebben een parodie op "Het is een nacht" van Guus Meeuwis gezongen. Erg grappig met een refrein in Xosa (wat trouwens een hele mooie taal is met een soort klik in je keel als klank, zeer moeilijk te leren). Alleen de letterlijke vertaling van de Xosa-zinnetjes waren erg lachwekkend met de betekenis van zoiets als "Waar is het toilet?" We hebben het lukraak van het internet afgeplukt.

Donderdag ben ik in de ochtend naar de Grade R klas van de Greenwood Primary school geweest om inspiratie op te doen. Dit is een Montessori school (priveschool) waar het onderwijs in het Engels is. Het blijft grappig om kleine kinderen Engels te horen praten. Het is een mooie school met volop materiaal en te weinig donkere kindjes. Ik wilde bijna alle stoeltjes en tafeltjes stiekum meenemen! Ik heb helaas niet zoveel met de Montessori- methode want die vind ik erg vrij en soft en de kinderen doen waar ze zin in hebben. Maar ik heb wel leuke ideeen opgedaan.

Erik zijn vriendin Annie en zijn moeder zijn gisteravond ook gearriveerd in ZA. Vanavond gaan we lekker verse vis eten bij onze favoriete strandtent Skiboatclub, want dat hebben we allemaal wel verdiend. En morgen gaan we een auto huren, want de jongens willen bungeejumpen nou mij niet gezien!

Suus, Hannes en Yvonne een dikke knuf voor de kinders.
En een dikke knuf voor nichtje Yara en neefjes Floris, David en Sander!
En een dikke knuf voor alle andere baby's!
Tof dat de Regenboogschool in Terneuzen ook zo enthousiast mee leeft! En ieder ander natuurlijk ook die me een hart onder de riem steekt!


Liefs Nienke

  • 08 Oktober 2007 - 13:07

    Nadine:

    Hee Nien,

    je zit niet stil daar he. Leuk om te lezen allemaal. en de poppen zien er geweldig uit! Hoop dat ma al een beetje uitgerust is na de lange reis en dat jullie nu samen avonturen kunnen beleven.

    Een hele dikke zoen terug van Floris!!

    X
    Nadine

  • 09 Oktober 2007 - 11:25

    Susan:

    Hoi Nienke

    Vanuit "huize van der Heijden" ff vlug een berichtje achterlaten! Ben voor even terug bij paps en mams aangezien ons huis nu eindelijk echt verbouwd wordt!!! Een grote bende en dat is niet makkelijk met zijn vlugge Emma die overal aanzit en rond rolt en kruipt! Dus gevlucht naar "ons thuis" en dat is best makkelijk, altijd wel iemand die even op Emma let haha!

    Leuk weer bij te lezen!

    Een knuffeltje terug van Emma!

    Dikke kus Susan

  • 11 Oktober 2007 - 08:24

    Anja:

    hoi Nien,
    je hebt inderdaad talent, die poppen zijn heel leuk!!!!
    geniet ze,
    Anja

  • 12 Oktober 2007 - 06:59

    Grid:

    Hee hallo!

    Kun je mij jouw rek. nummer nog 1 keertje doormailen? Ik wilde gisteren de bijdrage van Marcel & mij overmaken en kwam erachter dat ik per ongeluk onze msn conversatie had afgesloten zonder het nummer op te schrijven, stom!!
    Alvast bedankt.

    Genietse nog met je mama en tot horens!
    Liefs Grid

    PS: Leuke nieuwe foto's op je site!

  • 13 Oktober 2007 - 08:16

    Simone:

    Hey nienke, ik heb je mail ff niet gezien en er staan alweer zoveel ervaringen op je site! Uitrusten is er niet bij geloof ik he? Veel succes met je lessen, vermoeiend he? En dan heb je gelukkig maar een klein groepje...! (Ik heb er vaak 30, en dan zijn t allemaal pubers...)

    Liefs Simone
    (ook groetjes van Tom)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2008

Nawoord

14 Januari 2008

Nawoord

08 Januari 2008

Big 4 en nog veel meer..

25 December 2007

Geseende kersfees en 'n gelukkige nuwe jaar.

16 December 2007

"Laatste" week Plett
Nienke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 43062

Voorgaande reizen:

10 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Rondreis Zuidelijk Afrika zomer 2011

01 September 2007 - 12 Januari 2008

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Landen bezocht: