IK HEB JULLIE HULP NODIG!! - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu IK HEB JULLIE HULP NODIG!! - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu

IK HEB JULLIE HULP NODIG!!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

03 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Hallo iedereen!
Ik heb jullie hulp nodig!

Zoals jullie weten ben ik deze week met het Grade R programma begonnen. Ik heb 15 kindjes in mijn programma. We werken in het Wendyhouse(je) want het een klein houten klaslokaaltje. Op zich kunnen we wel werken in het lokaal alleen er staan 2 lange smalle tafels met grote volwassen stoelen en dan is het propvol en niet alle kids kunnen zitten. Het is eigenlijk vreselijk werken omdat de kinderen op deze manier nooit een basiswerkhouding kunnen aanleren laat staan dat ze fatsoenlijk werkjes kunnen maken of leren stil en recht te zitten op hun stoel. Het zijn zulke frummels nog.
Born in Africa heeft helaas geen financien beschikbaar om stoeltjes en tafeltjes aan te schaffen. En de school al helemaal niet. Ook wordt een nieuw klaslokaal gebouwd dit is een sponsorproject. De stenen zijn gesponsord door een local en de aannemer en bowuvakkers worden betaald van geld wat is geschonken door een peetvader van een van de kinderen. Zijn vrouw is kort geleden overleden en in nagedachtenis van haar wordt dit gebouw gebouwd. Het krijgt ook de naam "Liliane". Alleen voor de inrichting is nog niets geregeld. Ik zou heel graag voor de tafeltjes en stoeltjes willen zorgen!! Ik wil dan kleurige kleine plastic stoeltjes en tafeltjes kopen. Deze zijn van goede kwaliteit want ik heb ze ook in de Kolweni creche gezien en de houten zijn namelijk erg duur! En deze kun je stapelen. Ik heb ongeveer berekend dat ik 500 euro nodig zal hebben. Dus ik wil jullie allemaal massaal oproepen voor alle beetjes helpen!! voor dit zeer concrete project zodat we effectiever ons werk kunnen doen.
Wellicht kunnen jullie je afdeling rond met een potje op het werk of bij sportclub. Heb je nog een feestje in de vriendenkring in het vooruitzicht of ben je lid van een Rotaryclub...

Wil je deze klas "adopteren" stuur mij dan een mailtje op nienkus2@hotmail.com dan kan ik je mijn bankrekeningnummer toesturen.

Alvast hartelijk bedankt namens de kindjes van de Grade R

Groetjes Nienke

  • 03 Oktober 2007 - 17:42

    Angelique:

    Wat een goed initiatief!
    Ik ga de vette fooi die ik van jou en John heb gekregen voor het oppassen in de zomervakantie, teruggeven als donatie. Een klein beetje extra er nog bij.
    Ik zie het gekleurde klasje al voor me...zo leuk!
    Ik hoop dat je snel het gewenste bedrag bij elkaar hebt.

    Succes verder!
    Ik wacht op je rekeningnummer...

    Groetjes,
    Angelique

  • 03 Oktober 2007 - 17:46

    Marianne Brugmans:

    Ha NIenke,

    Heb je vraag direct bij onze Rotary neergelegd. Ik laat je z.s.m. iets weten.

    Groetjes Marianne

  • 03 Oktober 2007 - 17:46

    Susanne:

    hoi hoi,
    Zal bij korein eens met de pot rond gaan... en wie weet is het een leuk sponsor idee voor de vestigingen..wie weet.. zal eens even mijn lichtje voor je opsteken..
    En wat fijn dat John bij je kerst en oud&nieuw komt vieren, super !!
    Geef me je reknr maar alvast !

    Groetjes Susanne
    s.mulder@korein.nl

  • 03 Oktober 2007 - 18:22

    Koen:

    geef je rek nr maar

  • 03 Oktober 2007 - 19:19

    Susan:

    hoi nienke,

    Net weer even bij gelezen op je site... Altijd weer leuk om te doen!
    Wat betreft die bijdrage ik kan mama Elly wel eens vragen of ze nog een x peperkoeken wil gaan bakken?!?! haha! Maar zonder gekheid het is idd zo "alle beetjes helpen" dus wij doen mee!!!

    Hier alles rustig, genieten van emma, werken, koffie drinken enz. En ondertussen zitten we dan nu echt midden in de verbouwing!!! Verschrikkelijk maar ik mag niet klagen, wij hebben de luxe dat we ons huis "zomaar" kunnen opknappen!!!

    Vanmiddag nog even bij Lot geweest, echt zo'n schatje! Daantje was er ook en Emma en Daan "kruipen" heerlijk achter elkaar aan en doen een poging tot "samenspelen"!

    Heerlijk dat je manneke toch komt!
    Maar eerst gezellig wat tijd met je moeder! Geniet er samen van!

    Tot snel mails/ schrijfs enz

    Kus Susan
    xje van Emma

  • 03 Oktober 2007 - 19:29

    Papa:

    Ik doe ook mee

    Kus

  • 04 Oktober 2007 - 17:23

    Anke De Roos:

    leuk dat je dat projekt opstart geef je even je reknr door dan kunnen we ook wat storten.Nienke ik volg al je berichten leuk om te lezen.Je moeder komt er aan,harstikke leuk.Jan zal het ook aan opa vragen. vele groeten uit Middelburg

  • 04 Oktober 2007 - 19:36

    John:

    Nou schat geen probleem, ik heb je rekekeningnummer al.

    Groetjes xxx

  • 05 Oktober 2007 - 07:15

    Juf Anita:

    morgen komt onze juf naar jou toe. ik neem al centjes mee van juf emmy en meester paul en ook van opa.
    juf anita gaat met de computer berichtjes naar ons sturen en wij zijn heel erg nieuwsgierig, gr kinderen van groep 2 van de regenboog

  • 05 Oktober 2007 - 14:46

    Käthe Boshuis:

    Dag Nienke, ik werk bij je moeder op school en ze is super enthousiast! Morgen vertrekt ze en we hebben op beide scholen een sponsorbakkie gezet. Het gaat vast lukken. Als je me je bankgegevens geeft zal ik zorgen dat vrijdag het geld overgemaakt wordt.

    Heel veel succes gewenst, Käthe

  • 08 Oktober 2007 - 12:27

    Hester Bergmans:

    Hé Nienke,
    ik lees je verhalen met veel plezier. Je hebt al heel wat meegemaakt. Je zei het al voor je vertrek; daar weet ik pas wat ik nodig heb. Ik zal je een mailtje sturen dan kan ik ook wat bijdragen. Veel kleine beetjes maken een groot geheel, toch?!
    Succes met alles!
    Groeten,
    Hester

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2008

Nawoord

14 Januari 2008

Nawoord

08 Januari 2008

Big 4 en nog veel meer..

25 December 2007

Geseende kersfees en 'n gelukkige nuwe jaar.

16 December 2007

"Laatste" week Plett
Nienke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 43052

Voorgaande reizen:

10 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Rondreis Zuidelijk Afrika zomer 2011

01 September 2007 - 12 Januari 2008

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Landen bezocht: