Wildlife, werken en struisvogeleieren bakken - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu Wildlife, werken en struisvogeleieren bakken - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu

Wildlife, werken en struisvogeleieren bakken

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

23 September 2007 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Hallo allemaal,

Als allereerste... Susan, Hanneke en Susanne heel erg bedankt voor de papieren kaarten!Erg leuk!Iedereen hier is jaloers op mijn post. Behalve dan de medische rekeningen die binnen komen.
Ik heb woensdag weer bloed laten prikken maar de de dikte is niet helemaal goed.Ik moet nu minder Warferin (bloedverdunners) slikken en wel elke dag asperine. Mijn been doet geen pijn meer gelukkig en ik kan weer goed lopen.


Even een verslagje van de laatste week. Vorige week vrijdag zijn we wat gaan drinken in Kwanokatula, een zwarte Township,in een bar erg ver de township in. In principe ongebruikelijk om daar als blanke rond te lopen maar we waren met een hele groep mensen die al lang hier wonen en we werden vergezeld door een local. De muziek was erg grappig Hip Hop met een diepe onderbass en draaitafels uit het jaar... De rapoptredens waren goed maar de rappers mochten niet te heftig bewegen op het podium anders viel de muziek uit.
Wel een poging gedaan om te dansen maar met mn stijve Nederlandse heupjes voelde ik me een beetje uit de toon vallen.

Zaterdag zijn we naar Rhinobase gegaan. dit is een soort National Park met wilde dieren maar niet zo wild als bijvoorbeeld het Krugerpark. Alleen de leeuwen zitten op een groot grasveld met een hek erom heen. De andere dieren lopen wel vrij rond. Helaas kon ik niet paardrijden want er was 1 paard geblesseerd dus ik ben met de Landrover meegegaan en daardoor wel de beste foto's kunnen maken van de neushoorns, nijlpaarden, leeuwen, zebra's, impala's, enz. 's Avonds zijn we uitgenodigd op Fiona's verjaardag (Social coordinator) voor een wijnproefavond met hapjes. Zij en Belinda zijn buren en wonen in de middle of knowwhere in de heuvels 30 min van Plett in huizen met veranda's en slangen in de tuin. Het was een gezellige avond en ik heb een rose ontdekt die zo lekker is!!

Afgelopen week was het een beetje aanmodderen op school. Het is nu komende week vakantie en mensen gebruiken de week vooraf om in de mood te komen. Leerkrachten komen niet elke dag opdagen waardoor er 3 klassen op het schoolplein rondhangen. Of ouders houden de kinderen thuis en dan heb je halve klassen.
Ik heb mijn programma gedraaid met mijn 3 jongens en veel buitenspeel spelletjes gedaan want het was erg mooi weer deze week. Op school is er een schitterende speeltuin helaas wordt er heel weinig gebruik van gemaakt dus daar heb ik even verandering in gebracht totdat ze helemaal moe waren en niet meer wilden spelen haha. Erg grappig om te zien hoe ze ruzie maken wie op de schommel mag!

Komende week hebben we een vakantieprogramma. Ik ga een aantal tienermeiden helpen met naaiactiviteiten ze gaan handpoppen maken. Ik ben benieuwd hierin ligt niet mijn grootste talent. Ook gaan we met een groep meiden een stoffenfabriek bezoeken en zelf tshirts versieren met verf. Volgende week maandag begint mijn Grade R programma maar het nieuwe klaslokaal is nog niet klaar. Dat betekent dat ik een aantal weken les moet gaan geven onder een boom. Ik heb nu nog niet echt het gevoel dat ik heel effectief bezig ben doordat op school alles een beetje hap snap gaat.

Afgelopen vrijdag zijn we met de Dreamcatcher vrijwilligers naar Oudtshoorn gereden. Een heel mooi gebied met veel bergen en het staat bekend om de struisvogelfarms.
Op zaterdag hebben we de toerist uitgehangen: Cangocave bezocht, een grote druipsteengrot waar we de de adventure tour heb gedaan. Dat betekende voor mij een motorisch hoogstandje, mijn allersterkste punt haha klimmen en klauteren door tunnels van 25 cm hoog. Ik ben wel bont en blauw door de bloedverdunners hoef ik niet veel voor te doen blijkbaar.
Daarna hebben we een struisvogelfarm bezocht wat een maffe beesten! Straks gaan we een struisvogelei bakken. In een struisvogelei zitten qua hoeveelheid 24 gewone eieren en het cholesterol van 64 eieren. Vandaag is het regenachtig best balen want het is Jazzfestival in Plett. Vanmiddag komt er een band Freshley Ground die optreedt op het strand. Zij hebben een ZA MTV award gewonnen voor beste album of zoiets.

Nou iedereen nog een fijne zondag!

Liefs Nienke

  • 23 September 2007 - 11:56

    Simone:

    Jeetje Nienke, Je zit in ieder geval niet stil daar! Klinkt goed allemaal, ik ben benieuwd naar alle foto's van die dieren. Heb jij weer mazzel dat je daar goede foto's van hebt.

    Het is hier mooi weer nu, nog even een soort zomerdag. Ben benieuwd wanneer het echt herfst wordt. Volgende week vieren we ons eerste feestje ter ere van onze bruiloft, hopelijk is het dan net zo'n mooi weer als vorig jaar.

    We gaan zo naar Aqua Best, daar is weer een feestje.

    Jij ook nog een fijne zondag.

    Groetjes
    Tom en Simone

  • 23 September 2007 - 12:15

    Susanne:

    Hoi Nienke, haha nu al de kaart ontvangen...das nog best snel voor een weg naar de rimboe ! jammer dat je bloed nog niet goed is... maar je onderneemt vanalles dus je zal je wel goed voelen... en rust huhhh?!?! dat hoefde niet meer ?!?
    Ik ga genieten van de zon want het is super moooi weer vandaag en dinsdag schijnt hier echt de herfst in te treden en aii wat heb ik er een zin in.. ach ja op de lente hihi..
    doeiii en hou je taai en naai ze !
    groetjes susanne, antoine en lisa

  • 23 September 2007 - 21:41

    Susan:

    Hoi lieve Nienke!

    Balen dat je been bloed enz. nog niet helemaal ok is. Maar gelukkig hoef je niet stil te zitten... Wauw wat geweldig allemaal! Klinkt goed!
    En je bent echt al wel effectief hoor! En dat wordt alleen maar meer...

    Hier alles ok, genieten van ons kleine meisje! Vorige week bruiloft gehad van Mayke en Jeroen, was erg gezellig... Voor het eerst (op vrijgezellefeestje na toen beetje) weer eens goed gedronken sinds hele lange tijd! Dat heb ik geweten de dagen erna haha! Maar ja we hebben die dag genoten! Ze zijn nu voor 6 weken op honeymoon (azie)! Verder eigenlijk geen nieuws hier, saai maar ja!

    Kus Susan


  • 24 September 2007 - 11:14

    Marianne Brugmans:

    Ha Nienke,

    Leuk wat zoveel over je belevenissen te lezen, met daarnaast de prachtige foto's.
    Ik ben wel geschrokken van het bericht van Ellis dat je trombose opgelopen had. Hou je maar goed aan de medicijnen. Hoop dat je ervaring in het ziekenhuis positief was. Je gezondheid is nummer 1.
    Daarnaast fijn dat je zoveel mooie dingen, dieren, mensen kunt ervaren.
    Wij hier in Eindhoven zijn druk doende met Lakerlopen, er begint schot in te komen, en Ellis is een fijne meid.
    Het is al echt herfst aan het worden. Gisteren lekker de bossen in geweest met mijn trouwe viervoeter Cane de blonde labrador. Hij geniet ontzettend, natuurlijk weer in ieder ven wat hij tegenkwam gesprongen, en pik zwart van de modder de auto in, maar dat mag de pret niet drukken.

    Ik ga nu weer naar een afspraak en wens jou alle goeds. Geniet ervan en als je nog een paar rappers over hebt stuur ze dan maar naar de circustent!!
    Liefs Marianne
    mbrugmans@iae.nl

  • 24 September 2007 - 17:34

    Angela:

    Hello Nienke!!!

    Geweldig om je avonturen te lezen. Ben op een goede manier wel jaloers hoor!!! Hier in Nederland is het dan toch wel een beetje saai, zeker wat betreft de dieren enzo. Enige wildleven wat hier rondkruipt is Lieke. Die kruipt nu al helemaal de kamer rond en hijgt al een wilde hond en miauwt als een tijger. Verder heeft ze ook zeer scherpe klauwen dus soms oppassen geblazen.
    Zeg en dat struisvogelei, met hoeveel mensen heb je daarvan gegeten dan???

    doeijj dikke kus

    Angela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2008

Nawoord

14 Januari 2008

Nawoord

08 Januari 2008

Big 4 en nog veel meer..

25 December 2007

Geseende kersfees en 'n gelukkige nuwe jaar.

16 December 2007

"Laatste" week Plett
Nienke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 43046

Voorgaande reizen:

10 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Rondreis Zuidelijk Afrika zomer 2011

01 September 2007 - 12 Januari 2008

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Landen bezocht: