Rustig weekje - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu Rustig weekje - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu

Rustig weekje

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

14 September 2007 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Hoi allemaal,

Time flies... ik ben hier al bijna 2 weken en het lijkt al veel langer door alles wat ik mee maak. Het is een rustig weekje doordat ik niet met de kinderen gewerkt heb maar ik heb me toch wel een klein beetje nuttig kunnen maken. Belinda heeft 100 kinderboeken gekregen van een uitgever (sponsor) en die heb ik allemaal met plastic gekaft. Ik heb een reading workshop gevolgd van een enthousiaste teacher en ze leek een beetje op mama was wel heel interessant. Woensdag heb ik bloed laten prikken en de uitslag was goed nou moet ik volgende week weer checken. Nu ben ik bezig met al het gedoe met de verzekering enz. Het is allemaal wat ongemak maar ik laat het niets! beinvloeden...

Gisteren ben ik naar de Creche in Kolweni geweest. Dit is een niet officiele Township waar houten huisjes kris kras door elkaar staan. De Creche was fantastisch. Ik ben straalverliefd geworden op die kleine donkere en gekleurde frummels. Er komen daar gemiddeld 180 kinderen verdeeld over een week. En dat te bedenken dat dit kids zijn waarvan ouders de creche kunnen betalen. Dat betekent dat er waarschijnlijk ook nog eens 180 kinderen tot 6 dagelijks op straat rondkruipt. Deze creche snapt het helemaal. Ze hebben een thematafel en bakjes met sensopatisch materiaal, dus zand, boontjes, macaroni. Alleen ik zag dat ze dan maar 3 puzzeltjes voor 180 kinderen hebben. Dus ook al doen ze goed werk in de Creche er blijft een gebrek aan materiaal.
Ze waren een soort estafette aan het doen zo grappig 2 kindjes rennen en de andere kinderen hen aanmoedigen.
Daarna zijn we naar de Montesorrischool gegaan om een afspraak te maken. Ik wil zoveel mogelijk input krijgen voor mn Grade R programma voor straks.

's Middags even wat gaan drinken in de "stamkroeg" Flashbacks en uit eten geweest. Voor 6 euro eet je hier perfect bij een Italiaan.

Vandaag ben ik met Isabelle naar de Crags geweest om toeristen rond te leiden. Het lijkt op aapjes kijken maar toch is het belangrijk om zoveel mogelijk Belgen te vertellen over de projecten van BIA. Het kan weer goede sponsors opleveren voor bijvoorbeeld leesklassen.

Ook hebben een aantal moeders van BIA kinderen een zaakje in spulletjes maken van kralen, sieraden enz. De toeristen kunnen dit kopen maar ze krijgen ook opdrachten uit Amerika. Dus als je nog een leuk relatiegeschenk zoekt? Ze doen vanalles met logo's enz.
Dit wordt gerund door een Nederlandse vrouw. Ik kreeg even de 3 mnd oude baby in mn armen gelegd of ik even de fles wilde geven want mama moest sieraden verkopen.. Wat een schatje!! Nee nog geen moedergevoelens maar een groot Oohhh gehalte. Ook heb ik met Fiona the social coordinator kledingpakketten gemaakt voor de mensen die het echt nodig hebben. Er is namelijk net een meisje van 15 bevallen in een van de Townships. Er zijn gewoon geen kleren en luiers voor de baby.

Het is vandaag mooi weer ongeveer 21 graden en dus tijd om vanmiddag naar het strand te gaan om Whales en dolfijnen te spotten. Komend weekend gaan we waarschijnlijk een paardrijtocht maken en naar een vogelpark. Maar ook lekker uitslapen want de wekker gaat iedere ochtend best vroeg.

Foto's uploaden is nogal een traag gedoe dus ik ga dat even op een andere website proberen.
Ik hoop dat alles goed gaat bij jullie.. Fijn weekend!

X Nienke

  • 14 September 2007 - 12:05

    Jan (GGD):

    Hoi Nienke, fijn dat je weer grotendeels hersteld bent. Uit je berichtje begrijp ik dat je ondanks het wat mindere begin, toch naar je zin hebt en lekker aan het rondkijken bent in dat mooie land. geniet ervan en ben zeer benieuwd naar de foto's

    groetjes uit het eindhovense
    jan

  • 14 September 2007 - 12:09

    Broer:

    Hi Nien,

    Lijk om te horen dat je je niet verveeld. Volgens mij heb je een druk en leuk programma daar. Genoeg werk te doen, als ik het zo lees.
    Hier gaat alles zijn gangetje, weinig nieuws aan de zon!

    Afin, goed weekend en tot volgende week

    Kus

    Koen, Nadine en Floris

  • 14 September 2007 - 12:15

    Rooske:

    Hee Nienke!!
    Fijn dat je weer zo opgewekt klinkt want ohoh wat een pech heb je eigenlijk gehad! Je kunt nu met Jonathan meepraten want die heeft ook trombose en moet voor de rest van zijn leven bloedverdunners slikken enz.
    Maar gelukkig weer helemaal back in buisness zo te lezen, super!
    Geniet daar van alles en doe de lieve kindjes de groeten!
    Liefs Roos
    Ps: hier verder niet veel nieuws. Ben op kamp geweest en ben nog herstellende daarvan.. Zondag naar Juda kijken!

  • 16 September 2007 - 09:22

    Paula (GGD):

    Hoi Nienke,

    Je klinkt ontzettend enthousiast. Hartstikke fijn dat je al weer zo kunt genieten van alles dat je daar meemaakt!

    groetjes, Paula

  • 17 September 2007 - 07:11

    Ellis:

    Ik schrok me rot toen ik las dat je in het ziekenhuis had gelegen. Gelukkig gaat het nu weer een stuk beter, begrijp ik.
    Wat een leuke foto, niet gek dat je verliefd wordt op deze kinderen.

    Groetjes,
    Ellis

    ps. Ik moest van Gon zeggen dat ze je veel plezier wenst, want ze kan je berichten niet goed lezen.

  • 17 September 2007 - 08:19

    Karin (GGD):

    He Nienke,
    Wat een leuke foto van jou met de kindertjes. Ook fijn om te horen dat het beter met je gaat en dat je je draai langzaam begint te vinden.
    Geniet van alle mooie en leuke dingen die op je pad komen....en doe voorzichtig.

    Groetjes
    Karin

  • 17 September 2007 - 12:09

    Hanneke:

    hee nien,
    je bent behoorlijk enthousiast!!!Mooi zo!
    hier alles prima met mij en Lot.
    ze doet het helemaal prima, krijgt al een beetje een onderkin, dus eet goed.
    ik stuur snel weer een recente foto. kus han en lot

  • 21 September 2007 - 15:40

    JOSD:

    Wat een prachtige foto's! Iedereen (die ik ken) vraagt naar je, ik heb gezegd dat alles goed afgelopen is en dat je bij de terugreis wel moet oppassen. Ik had nu pas "tijd" om te kijken op je site. Je bent al bijna een maand weg nu.
    De tijd vliegt!
    Hou je goed,
    Ody Jeroen Sander David
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2008

Nawoord

14 Januari 2008

Nawoord

08 Januari 2008

Big 4 en nog veel meer..

25 December 2007

Geseende kersfees en 'n gelukkige nuwe jaar.

16 December 2007

"Laatste" week Plett
Nienke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 43055

Voorgaande reizen:

10 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Rondreis Zuidelijk Afrika zomer 2011

01 September 2007 - 12 Januari 2008

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Landen bezocht: