Gelukkig weer thuis.... - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu Gelukkig weer thuis.... - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Nienke - WaarBenJij.nu

Gelukkig weer thuis....

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

10 September 2007 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Lieve iedereen!

Erg bedankt voor alle lieve berichtjes en sms-jes/ telefoontjes. En Simone L. Echt super bedankt voor je lieve kaart. Het is inderdaad erg fijn om op zo'n moment papieren post te krijgen. hij gaat in mn plakboek. Het was fijn om John en de family goed op de hoogte te kunnen brengen. Ik wilde ze niet ongerust maken.
Via wereldbellen.nl kun je goedkoper bellen. We hebben ook skype. Maar dan moet je van te voren ff een smsje sturen.

Even een samenvatting. Fijn dat Ody een berichtje kon plaatsen zodat ik jullie iig iets kon vertellen.
Ik had vanaf zondag al een soort kramp in mn kuit maar ik dacht dat het spierpijn was. Dinsdagavond merkte ik al dat mn kuit echt dik begon te worden. Ik liep op een gegeven moment zo slecht dat mensen in mn omgeving zeiden dat ik naar de dokter moest. Dr Donalds de huisarts maakte zich direct ernstige zorgen. En had het meteen over ziekenhuisopname. Ik heb ff flink wat tranen gelaten. Het is namelijk wel echt risicovol Trombose. Marc heeft mij naar George gebracht naar het ziekenhuis (wat echt superlief is want het is niet echt fijn rijden in het donker!). En daar werd iemand opgepiept voor een echo. Ze zagen een flinke klont in mn diepe ader. Ik heb er een foto van (voor mn plakboek) en Dr Maritz werd opgepiept. Hij zat in het Theater. Hij was heel aardig en legde alles heel goed uit. Ik heb nu elke dag spuiten in mn buik gehad met acute bloedverdunners en ze hebben elke dag bloed afgenomen. Het onderzoek naar erfelijkheid loopt nog maar de oorzaak is waarschijnlijk toch de lange trip. Ook kreeg ik 2 tabletten per dag. Ik heb eerst een nacht op de trauma geslapen en daarna mocht ik naar een afdeling met nog 5 andere vrouwen.
Mijn entertainment team. De meesten waren echt flink ziek. Naast mij lag een echte BIG mama die op dieet was en stiekum chocolade ging eten. Ik heb erg om haar gelachen klagen over het ziekenhuis eten. de nurses waren heel aardig er is heel goed voor me gezorgd.
Ik heb mezelf vermaakt met Idols kijken (meer talent dan bij ons), en afrikaanse woordjes leren. Sudoku poging en lezen.
Zaterdag zijn de mannen op bezoek geweest met een geweldige fruitmand en zondag kwamen Bruno en Thomas nog even langs. Erg fijn!
Nu moet ik de komende week rust houden maar genoeg administratieve taakjes te doen. Morgen ga ik gewoon een voorlees workshop volgen. Ik moet het komende half jaar bloedverdunners slikken en regelmatig bloed prikken. Ook moet ik zorgen dat ik geen wond krijg want dat is echt heel gevaarlijk. Ik moet voorlopig een steunkous dragen. Fijn!! Het wordt hier steeds warmer. Ook mag ik nooit meer vliegen zonder bloedverdunners.

Wat ik nog over vorige week wilde vertellen: Ik ga nog foto's plaatsen. Op school heb ik 2 keer per week 3 kids die ik extra begeleid. Allemaal kinderen met een handicap. Al te veel geobserveerd ik zie vanalles. Ze zijn wel heel schattig. Het is nog even zoeken naar activiteiten die aansluiten. Ik heb mn hulptroepen (Femke van Sint Marie) al ingeschakeld.
Ik zie zoveel overal (details) dat het lastig is om het over te brengen.
Alles is hier tegenstrijdig. De kinderen willen me heel de tijd aanraken ik krijg 's ochtends knuffels en ze vinden mijn haren geweldig. Lekker zacht en glad. Ik vind hun haren juist geweldig!

Ook erg goed om te horen dat vriendinneke Hanneke een dochter heeft Lot!Geniet van de kraamtijd!
Ik heb al een hoop vrouwen gezien die hun baby met een doek op hun rug dragen als een aapje. Zo mooi om te zien.

Nou tot snel maar weer!

Liefs Nienke

  • 10 September 2007 - 15:32

    Nathalie:

    Hey Nienke!

    Geweldig om te horen dat het gelukkig weer de goede kant met je opgaat.
    Belangrijk om goed op jezelf te letten, maar zo te horen komt dat wel goed.
    Laat deze vervelende gebeurtenis de rest van je verblijf daar niet al te veel beïnvloeden; als je geniet van alles om je heen, voel je je goed en als je je goed voelt heeft dat een positieve invloed op je lichaam...

    Maar niet meer vliegen zonder bloedverdrunners.... En we wilden de volgende 35-eetdate nog wel gaan parachutespingen, haha :)

    Hey meis, ik ga weer stoppen, het is half 6 en da's een mooie tijd om naar huis te gaan, vind je ook niet?

    Groetjes,
    Nathalie

  • 10 September 2007 - 15:52

    Mama:

    Direct uit school even gekeken of je al thuis was. Fijn hoor, dan kan je je weer nuttig maken en ben je weer onder de "vrienden". Hou ze in ere want ze hebben volgens mij een gouden randje.
    We spreken elkaar gauw. liefs moeders.

  • 10 September 2007 - 16:02

    ME:

    heita da!
    Meer weet ik niet ;), gelukkig je bent weer terug op lokatie. Veel liefs Mimi

  • 10 September 2007 - 18:15

    Rob N :

    He Nienkus,

    Even kijken hoe het met Nienke gaat dacht ik... Wat heftig allemaal, gelukkig dat het weer wat beter met je gaat.
    Heel veel plezier met je kids en met de avonturen die je nog meer mee gaat maken.

    Groetjes
    Rob

  • 10 September 2007 - 19:25

    Linda:

    Hey nienke,

    Gelukkig dat je weer 'thuis' bent. Doe vooral rustig aan en kijk goed uit!
    Hopen dat je nu wel kunt gaan genieten!
    Zet hem op
    liefs linda

  • 10 September 2007 - 19:28

    Papa:

    We hebben elkaar vanmorgen nog even gesproken. Fijn dat je weer thuis bent.
    We zijn opgelucht. Pas goed op jezelf en volg de medische adviezen goed op. We willen je graag houden.
    Dikke kus van papa en Anja.

  • 10 September 2007 - 20:03

    Susan:

    Gelukkig, je bent uit het ziekenhuis!!! Had je nog willen bellen maar lukte niet. Wat blijkt deze oen had het stukje van verkeerd nummer wel gelezen maar niet veranderd in mijn gsm... Gaan het van de week nog wel eens proberen haha!!! Belangrijker is dat je thuis bent en hopelijk weer heel snel helemaal opgeknapt bent!!! Fijn dat je ons zo op de hoogte kunt houden!

    Liefs Susan en xje van Emma...

  • 11 September 2007 - 06:52

    Carin Linders:

    Na het eerste verontrustende bericht fijn te horen dat het alweer vrij goed met je gaat, doe je wel 'n beetje rustig aan!! Nog veel beterschap en veel succes met je komende werkzaamheden.
    'n lieve groet,
    Carin

  • 11 September 2007 - 06:53

    Grid:

    Ik had al even niet meer op je site gekeken en schrok net toch wel eventjes toen ik de header las "gelukkig weer thuis". Het zal toch niet waar zijn dat ze al weer in nederland is dacht ik :-). Gelukkig lees ik nu dat je nog in het oh zo mooie Zuid-Afrika bent al is het bericht toch wel even schrikken zeg.
    Rust maar lekker uit deze week en hopelijk voel je je snel weer wat beter!
    Veel liefs!! Grid

    PS: Ik weet zeker dat zelfs een steunkous je goed zal staan :-)

  • 11 September 2007 - 13:14

    Simone:

    hee nienke, meissie ik schrok van je bericht. Balen zeg!!! Staat wel erg charming denk ik zo'n steunkous onder je outfit ;-). Ben jaloers!! MAAAAR wij gaan ook vanaf mei naar India!!! (je bent trouwens de allereerste die dit nu van mij hoort). Wijn helpt ook goed als bloedverdunners, dat weet je he! jan heeft me even geleerd hoe ik aanvink als je een nieuw bericht stuurt, want ik wist het weer als laatste! Nou laat je lekker vertroetelen en nu leuke spannende verhalen hoor! Liefs simoon

  • 11 September 2007 - 14:29

    Sylvia Nugteren:

    Lieve Nienke,

    Ik kom terug van een weekje vakantie en lees nu jouw berichten. Ik schrik hier wel van en kan me voorstellen dat je ff wat tranen hebt gelaten. Gelukkig gaat het nu weer beter begrijp ik. Pas goed op jezelf en gauw weer tot hoors.

    Liefs
    Sylvia

  • 11 September 2007 - 19:09

    Katja:

    Hey Nienke,

    Fijn dat je weer thuis bent! Ik bel je snel weer even!

    Xkatja

  • 11 September 2007 - 19:34

    Joke En Hannah:

    Lekker weer "thuis", dat moet goed zijn! Laat je ook nog maar een beetje verwennen, daar knap je pas echt van op Groet

  • 12 September 2007 - 12:11

    Lonneke:

    jeetje ik dacht kom ff kijken hoe het gaat daaro....wat een pech zeg!! Gelukkig gaat het nu weer goed met je!!
    Heel veel succes!!!

  • 12 September 2007 - 15:20

    Angelique:

    Hoi Nienke, hier ook een berichtje van de kattenoppas.
    Wat een berichten lees ik nu even zeg. Ik dacht; ik ga effe bijlezen hoe het met Nienke is en dan krijg je dit....
    Gelukkig heb ik ook meteen het goede nieuws er achteraan kunnen lezen en ben je weer 'thuis'.

    Heel veel goede gezondheid wens ik je toe en geniet van alles en iedereen om je heen, zo veel mogelijk!

    Ik blijf je verhalen volgen....

    Groetjes,
    Angelique

  • 12 September 2007 - 20:40

    Elke:

    Hey Nienke,

    was wel even schrikken toen ik het vernam! Jij bent onze eerste vrijwilliger die zoiets voorheeft!
    Ik deel vanaf nu tijdens de selectiegesprekken steunkousen uit!
    Laat je maar goed verwennen door die drie mannen in het huis. En roep die van het andere huis maar in als versterking moest het nodig zijn!

  • 13 September 2007 - 06:59

    Smariek:

    Hey Nienke, wat is er veel gebeurd sinds de laatste 35- eetdate zeg! Moet jij weer meemaken... Als ik nog iets kan doen vanuit Bureau Jeugdzorg ;-) In ieder geval cool om je verhalen te lezen. Ik hoor van Simone iets over aanvinken, zal ik ook eens effe doen. Have fun over there!

  • 13 September 2007 - 13:28

    Merel ( Korein):

    Ha die Nienke,

    Ik dacht laat ik eens kijken hoe het met onze wereldreizigster is en dan lees ik je hele relaas. Jemig wat ontzettend schrikken! Ik kan me voorstellen dat het enorm balen is om zo te moeten beginnen aan de trip waar je zo ontzettend lang naar hebt uitgekeken. Zo zie je maar.. het loopt altijd anders dan je denkt. Nou, ik zou zeggen doe voorzichtig en let goed op jezelf.
    Ik blijf je volgen!

    Groetjes Merel, Mark en kleine Thijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2008

Nawoord

14 Januari 2008

Nawoord

08 Januari 2008

Big 4 en nog veel meer..

25 December 2007

Geseende kersfees en 'n gelukkige nuwe jaar.

16 December 2007

"Laatste" week Plett
Nienke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 43046

Voorgaande reizen:

10 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Rondreis Zuidelijk Afrika zomer 2011

01 September 2007 - 12 Januari 2008

Vrijwilligerswerk Plettenberg Bay

Landen bezocht: